Wat is er nieuw

Stoffig water

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jimh
  • Startdatum Startdatum
J

Jimh

Guest
hallo ik ben nieuw hier en heb een klein probleempje
Ik heb sinds een maand een nieuwe aquarium an 150l met echte planten in 2 weken laten indraaien en gisteren vissen erin gegooid alle waardes zijn hoe t moet zijn maar sinds vanmorgen lijkt men water precies stoffig ( mistig ) Hb dit nog nooit aan de hand gehad k heb 2 filters ene biobox 2 en andere aquaflow 300 weet iemand mss wat het zou kunnen zijn ?
Grts
 
zoek even op "aquarium bacteriebloei" op google en kijk of dat een beetje overeenkomt met wat jij hebt.
 
Het lijkt er heel lichtjes op heb net een foto gemaakt ervan


Dankje voor de snelle reactie

IMG_0301.JPG
 
Ik zou zeggen gewoon een bacteriebloei, het zal wel weg gaan na een tijdje 🙂 .
 
Oh oké niks om me zorgen over te maken dus ?
 
Nee hoor normaal niet, ik heb het ook in al mijn bakken gehad 😉 .
Het kan natuurlijk geen kwaad om je waterwaarden te meten als je er de setjes voor hebt.
Bij een opstartende bak zijn nitriet en ammoniak de gevaarlijksten.
 
Oh oké dan is het goed
En Ja heb alles nagekeken alles was hoe t moet zijn
Is voor de rest alles een beetje in evenwichtig ? is men eerste bak xo
 
Op het eerste zicht wel ja, je hebt in ieder geval zeker niet bespaart op levendbarenden 😛 .
Je lijkt wel erg veel mannen guppies en erg weinig vrouwen te hebben, kan dat ?
Als ik me niet vergis zie ik ook HC (lichtgroen laag groeiende plantje linksvoor) , maar die gaat hoogstwaarschijnlijk kapot gaan na verloop van tijd, tenzij je co2 en goede plantenvoeding geeft .
 
nee heb per mannetje 2 a 3 vrouwtjes ben even bezig geweest naar mooi uitziende vrouwtjes xd gek gezocht en ja heb me alles goed bevoorraad en oh da zal ik wel merken na verloop van tijd hè xp
 
Je bakje komt goed,dit zal na enige tijd wel weg trekken en je hebt wel een mooi vissenbestandje zitten,de plantjes zien er top uit,goed bezig.🙂:thumbs:
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan