Wat is er nieuw

Stoflaag/alg op thermostaat?

mhuizer

New member
Lid geworden
1 maart 2022
Leeftijd
37
Beste aquaranten,

Ik ben compleet nieuw in de onderwaterwereld, maar geniet er al wel erg van en heb me al aardig ingelezen. Vandaag stuitte ik op mijn eerste raadsel.
Mijn aquarium staat inmiddels precies 1 week in te draaien.
Op de ‘kop’ van de thermostaat zit een laag wat lijkt op een stoflaag. Of zou het een vorm van alg kunnen zijn? In de rest van de bak is hier niets van te zien. Kan iemand me vertellen hoe dit komt en of ik er iets aan moet doen? Of juist niet?

Ik hoor graag van jullie!

Groet Marjolein

Bijlagen

• 9106909F-C588-4A8E-8407-FE381CD809E1.jpeg
    9106909F-C588-4A8E-8407-FE381CD809E1.jpeg
    138.4 KB · Weergaven: 116
Dat is schimmel zo te zien. Gaat vanzelf weer weg of je maakt hem ff schoon in een emmer aquariumwater bij een waterwissel.

Gr. Ed

Dankjewel Ed!!

Niet vergeten de verwarming ruim vantevoren uit te zetten voor je hem eruit haalt, anders kon hij wel eens klappen.

Dat zie je volgens mij wel vaker op kunststof en vooral op zuignappen zie ik het wel. Kan ook een laag bacterien zijn die zich daar gevestigd hebben. ik zou het gewoon zoals Ed zegt even schoonmaken.

Je moet ook eens goed kijken of het wel de bedoeling is dat jouw verwarmingselement wel helemaal onder water mag staan. Sommigen mogen dit en anderen moeten met de bovenkant boven het wateroppervlak, dus alleen het glasdeel staat onder water, staan. Zo zie ik gleufjes in de bovenkant wat mij op de gedachte brengt dat dit deel boven water hoort!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan