Wat is er nieuw

stofzuiger en grind uit de bak halen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter neon
  • Startdatum Startdatum
N

neon

Guest
Potverdorie wat een geklungel.
Ik ben een bak aan het leeg halen en daar moet echt alles uit, dus ook het grind.
Zit nu nog 1/3e aan water in en nog een cm grind.
Durf er met een bakje niet nog meer grind uit te scheppen ivm krassen, dus ik dacht het stofzuigertje te gebruiken.
Mijn man krijgt dat ding wel aangeslingerd, maar ik dus blijkbaar niet. Er komen telkens 5 drupjes uit en thats it. Tja zo duurt het nog 6 jaar :z

Hoe krijg ik het stofzuigertje nu precies aan de gang?
Het is gewoon een 40 cm kabelbuisje met een meter slangetje eraan. (Huis-tuin-keuken)
Of is er een betere manier om al het grind er uit te halen?
 
Uitzuigen met een gewoon stuk tuinslang.
 
Toevallig eergisteren ook mijn hele aquarium leeggehaald. Het grootste gedeeltje met een plastic bakje verwijderd en daarna de rest met een slang uitgezogen. Ik heb ipv een tuinslang een gewone aquarium slang van 16 mm geloof ik.
 
ik zou ook gewoon tuinslang nemen of filterslang. Als er geen water meer instaat dan even dat aanvullen zodat je alles eruit kan zuigen.
 
Ik zoek even de juiste woorden zodat het niet schunnig wordt whaha

Ik ken nie zuigen

Serieus, hoe moet ik het doen?
Ik hou de buis is het water, liggend, rechtop, schuin.. zuig aan de slang en dan net op tijd slang de emmer. En dan... een paar druppels.
Ik doe het dus verkeer maar wat?
 
neon zei:
Potverdorie wat een geklungel.
Ik ben een bak aan het leeg halen en daar moet echt alles uit, dus ook het grind.
Zit nu nog 1/3e aan water in en nog een cm grind.
Durf er met een bakje niet nog meer grind uit te scheppen ivm krassen, dus ik dacht het stofzuigertje te gebruiken.
Mijn man krijgt dat ding wel aangeslingerd, maar ik dus blijkbaar niet. Er komen telkens 5 drupjes uit en thats it. Tja zo duurt het nog 6 jaar :z

Hoe krijg ik het stofzuigertje nu precies aan de gang?
Het is gewoon een 40 cm kabelbuisje met een meter slangetje eraan. (Huis-tuin-keuken)
Of is er een betere manier om al het grind er uit te halen?

Krassen? Waar? op de bodem? Ja, en? Dat zie je toch niet meer.

neem ik de (stoffer, niet ) enplastic blik voor. emmer in de bak en scheppen maar.
half vol er uit halen. volgende emmer.
 
Met een bakje kun je als je niet oppast ook wel krassen krijgen op de ruiten wanneer je het bakje tegen de ruit omhoog gaat halen. Dat is denk ik wat er wordt bedoeld hier.
Even goed nadenken is dus wel aan te bevelen 😉.
 
Ja John, met plastic krassen maken.
Hij staat toch niet te slapen,bij die bak?
Maak hij dat eerst vrij.
 
Met bakje ophalen schaaf je idd langs de kanten. Dat is niet zo fijn.
Ik ga eens op zoek naar de handveger en blik. Kijken of ik daar mee voor uit kan. Ik probeer het maar he.

Ik heb grind in de bakken, maar wil over op zand. Deze bak is eerst aan de beurt, vandaar mijn gestuntel.
 
Met een pasje maken ze de voorruit schoon, is ook plastic.

Ik heb grint in mijn bakken, ik hoef geen zand.
 
Bij mij lukt dat aanzuigen met de mond ook nog steeds niet, ik doe mijn afhevelslang in de wasbak en laat hem via de kraan vollopen met water.
Dan houd ik beide uiteinden omhoog en dicht met mijn duimen zodat er geen water uit kan lopen.
Dan naar het aquarium en de ene kant met duim erop in het aquarium en andere kant met duim er op in de emmer.
Dan duim in het aquarium los, dan duim in de emmer los en gaan met die banaan.
 
Wij willen graag ramirezis. Of die er uiteindelijk komen weet ik niet, maar dan is een zandbodem wel beter begreep ik. Zo ook voor bv corydoras.
Het lijkt mij dat je met een zandbodem allerlei vissen kunt houden en met een grindbodem wat minder (mocht dat zo niet zijn dan hoor ik dat graag)
De bedoeling is iig om nu een bodem te hebben, geschikt voor watcwe nu hebben en wat er in de toekomst bij komt.
 
Slim ansi.
Het zwembad doe ik ook zo. Ene kant erin, andere op de kraan en daarna in de put.
Ga eens proberen.
 
neon zei:
Ik zoek even de juiste woorden zodat het niet schunnig wordt whaha

Ik ken nie zuigen

Serieus, hoe moet ik het doen?
Ik hou de buis is het water, liggend, rechtop, schuin.. zuig aan de slang en dan net op tijd slang de emmer. En dan... een paar druppels.
Ik doe het dus verkeer maar wat?

Whahaha, geweldig! Ik zie het al helemaal voor me hoe je naar de juiste woorden zoekt 😀 😀 😀

Het is belangrijk dat de ene kant van de slang IN het water hangt.
Het andere einde neem je dus in je mond en je zuigt totdat het water vlakbij je mond is.

Dan plop je hem in een emmer die LAGER staat dan het aquarium.

En het is wel handig als je niet een 10 meter slang pakt, maar gewoon een stukkie van 1,5 meter of zo iets.

Succes! 😉
 
Beter is 2 m. dat er buiten een lus hangt, loopt dar het water in. dan in de emmer houden.
En in de bak, uiteraard.
 
Man komt thuis en zei, ja maar het uiteinde moet ook lager hangen he.

uh, ja oeps whaha.

De bak staat op de grond. Dus even kijken hoe we dat gaan doen.

haha sanneke, ja echt he.
Ben een vrouw Bertus.
 
Dan zet je hem schuin aan 1 kant, met wat eronder, en schep je hem leeg.
 
Geweldig toch Neon, dit is ook typisch zoiets dat mij zou overkomen 😉
Ach, zolang we er zelf maar om kunnen blijven lachen 😀 😀 😀
 
Het is gelukt.
We hadden hem op tafel getild en mijn man heeft het bodempje er uit laten lopen.
Buiten op de tafel gezet en een sopje er door gehaald.
Nu nog 2
 
Wel goed naspoelen als je sop gebruikt 😉.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan