Wat is er nieuw

storing door aan zetten licht bak (tl)

flipper34

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 mei 2013
Berichten
4,854
Leeftijd
61
Locatie
Andijk
zit met het volgde
op het moment dat de tl verlichting aan gaat in de bak
reageert de ph computer er op ook gaan de dimbare schemerlampen gaan uit
1 blijft maar aan en uit gaan
op moment dat ik de verlichting van de bak uitschakel is er niets meer aan de hand
is hier wat aan te doen
gaat om de verlichting van de Trofis Colisa 1500

schemerlampen en ph computer zitten niet op het zelfde stopcontact als de tl balken wel op de zelfde groep

groet

jaap
 
Bizar,heb je toevallig geen kennis met verstand van elektra die de boel ff kan doormeten?
 
Seabait dacht ik ook aan maar spanning blijft netjes 220 volt dus dat is het niet
denk zelf dat te maken heeft met een hf storing of iets in de trend blijft puur bij het opstarten van de verlichting
en de dicht bijzijnde schemerlamp blijf storen haal ik deze weg van de bak is het over

groet

jaap
 
Probeer eens te kijken of het aan een van de tl balken ligt.
 
het ligt dus echt aan de tl balken van de Trofis tl aan schemerlamp uit en ph computer even van slag
betreft beide verlichtingsbalken
iemand hier mee bekend of een oplossing voor de probleem
het rare is dat ik bij de juwel balk geen last heb

groet

jaap
 
Maak je gebruik van geaarde wandcontactdozen indien er een aarde aanwezig is op je verlichting en of ph computer?
Zitten er reflectoren boven je tl's? Anders zou je nog eens kunnen proberen om deze te aarden.
Slechte of geen aarding wil zulke problemen wel eens veroorzaken.
 
mark100186 op de meeste apparatuur zitten geen randaarde stekkers tl balken niet schermenlampen niet ook op de stopcontacten
ph en magneetschakelaar wel
wat ik boven al aangaf heeft puur te maken met de tl balken deze zijn vermoed ik niet goed ontstoord be�nvloed de 50 hertz van het net althans das mijn vermoeden
ga de oscilloscoop er binnenkort eens aanhangen om te zien wat er nu exact gebeurd


groet

jaap
 
Ik ken de lichtkap van de trofis aquariums niet,
Maar als je de kap makkelijk open kan maken zou je eens kunnen kijken of er een aardings aansluiting op het vsa aanwezig is.
Indien die er een opzit zou je een stuk koper draad kunnen pakken en een radiator of waterleiding als aardings geleider gebruiken.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: zo even gewandeld
      Terug
      Bovenaan