Wat is er nieuw

Strand voor cory's

• Onderwerp starter Onderwerp starter Stareyedkitten
  • Startdatum Startdatum
S

Stareyedkitten

Guest
Hey,

Na lang overwegen heb ik besloten om bak 1 te gaan gebruiken als garnalenbak. Omdat ik cory's wou houden had ik hier heel fijn grind in gedaan, maar nu ik bak 2 ga inrichten voor de visjes zou ik hier toch ook wat zand bij willen.

De bedoeling is dus om een deel grind en een deel zand te hebben zodat de corry's wat kunnen grondelen.

Nu vroeg ik me af of er een truc is om het grind en zand gescheiden te houden zodat er echt een strandje ontstaat.

Alle tips en advies zijn welkom!

Ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt me met stroken plexiglas prima te doen.. kun je mooi in vorm buigen met een hittepistool.
Ik vraag me alleen af of zo'n strook dan blijft staan tussen zand en grind.. of dat het nog moet worden vastgekit of zo.
Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk..

Een glazen ovenschaal (voor een habbekrats bij action) die je ingraaft en de randen afdekt met hout of stenen voldoet ook.

Je kan tussen de verschillende bodemsoorten met een simpel kunststof wandje van elkaar scheiden.

Als je dan ook nog bodemplantjes langs het wandje zet zie je er nooit wat van

Voor meer informatie over substrate supports kun je kijken bij the green machine, die gebruiken ze heel vaak (ook voor meer gecompliceerde bergen en ondersteuningen)

http://www.thegreenmachineonline.com/sh ... e-supports

das helemaal geen slecht idee Botia, ik zat nl ook met hetzelfde "probleem"
eens ff mn kast induiken kijken of ik nog een platte schaal heb

Ik heb het in de meterbak met muurtjes gedaan van steenstrips.

Zag laatst dat iemand stukken hout had vastgeplakt aan de bodem. Niet doen! Daar het wel erg definitief is. Ik zou een plastic rand gebruiken welke je na het vullen van de bak weer weghaalt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan