Wat is er nieuw

Stroming Juwel filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter aqua1992
  • Startdatum Startdatum
A

aqua1992

Guest
Heeft iemand wellicht ook een handig trucje om een Juwel filter wat langzamer te laten stromen? Ik vind dat de stroming echt veel te hard is. Iemand een suggestie? 😛

Ja vond ik ook toen ik het nog gebruikte.heb toen een korfke gekocht gelijk we gebruiken bij buiten filters aan de inzuig kant.het gaat anders wind kracht 9 of 10 worden.

beste groet
Christa

Als je er een spraybar (een lange buis met een aantal gaatjes) aan vast kan maken, en die met zuignappen net onder de waterlijn aan de achterwand vast maakt, wordt de uitstroom verdeeld. Je krijgt dan ook betere stroomverdeling in je aquarium. Je zou dan met een slangetje het uitstroompijpje van de Juwel pomp aan de spraybar moeten verbinden.

De stroming uit de spraybar zou dan rechtdoor, of iets naar beneden, op de voorruit gericht moeten zijn.

Ja da,s wel aardig dien spray buis, maar dat is nie zo gemakkelijk bij juwel filters.daar gaat niks op passen.

beste groet
Christa

Dank voor de reacties. En over de spraybar..wellicht dat ik creatief kan zijn met een slangetje..wanneer een spaybar niet past..of zelf ff een spraybar maken anders..dat moet op zich wel lukken denk ik. Zal eens ff gaan kijken 😛 Ik heb nu filterwatten voor de uitstroom gedaan; watten met een elastiek om de pomp heen en voor het uitstroompijpje..tijdelijke oplossing..

En zoals Christa al zegt..anders is de stroming veel en veel te sterk..vinden de meeste vissen niet fijn.

Lady zei:
Ja da,s wel aardig dien spray buis, maar dat is nie zo gemakkelijk bij juwel filters.daar gaat niks op passen.
Nee, daarvoor zou je met een paar slangetjes en verloopstukjes aan de gang moeten gaan ... Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat dat wel moet lukken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan