Wat is er nieuw

Stroming juwel vision 260

Maxv

Member
Lid geworden
27 december 2020
Leeftijd
34
Ik had een vraag,

Hoe kan ik het beste de stroming plaatsen in mijn bak? Ik heb een extern filter de jbl e1502 en het intern filter zit er ook nog in, komt door dat die bekleed is met de achterwand.

In algemene zin kun je zeggen dat je bak een goede stroming heeft, als je alle planten in de bak er een beetje op ziet bewegen. Als een trage dans. Twee doelen die men verder vaak stelt zijn een goede oppervlakteberoering hebben (voor de gaswisseling) en liefst geen plekken in de bak met stilstaand water. Grotten e.d. uitgezonderd. Uiteraard hangen de verdere eisen af van de gekozen vissen.

Hoe je dat vervolgens kunt bereiken: proberen. Kijk met de middelen die je nu hebt eens hoe ver je komt.

Een vriendin van mij heeft precies dezelfde bak met precies hetzelfde filter erop (of nouja, een e1501, die heeft dezelfde pompkracht toch?). Het aanzuigkorfje links in de hoek ergens halverwege de diepte, en uitgaand heeft ze geloof ik een verticaal geplaatste spraybar in de hoek rechts achterin. Dat geeft voor haar omstandigheden een prima verdeling.

Aanzuig en output kunnen ook aan dezelfde kant of op andere hoogtes. Of plaats een spraybar horizontaal in de lengte of breedte. Jij hebt nog de "luxe" van een tweede pomp. Probeer eens wat. 🙂

• Leuk
Waarderingen: Maxv
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan