Wat is er nieuw

Stroming met Rockzolid Achterwand

• Onderwerp starter Onderwerp starter Edwin 1973
  • Startdatum Startdatum
E

Edwin 1973

Guest
Goede dag Mede forumers.

Ik ben sinds vandaag een trotse bezitter van een 2 meter Papua grijs Rockzollid Achterwand Dankzij Boris69.
Nu ben ik in mijn hoofd al druk bezig want over een paar weekjes krijg ik de Bak pas maar ik wil graag dingen weten of ik het goed of slecht doe.
Nu wil ik dit gaan realiseren zie onderstaande Link

stroming

Daarbij wil ik hier van de aanzuig mogelijkheid maken onder in de achterwand zie foto's

246313edwin1973_0_82_inbouwdoos_elektra_attema_grijs_50mm.jpg

en

418338edwin1973_0_82_rooster.jpg

Alleen zit ik met het probleem dat er in mijn bak geen ruimte is voor dat RVS rooster de wand gaat er namelijk strak in.
Zou het voldoende zijn om 1 zo'n bovenstaande rooster ook links boven in te doen of zouden jullie er meerdere in zetten?

Ik had te snel gelezen 😉
Weet het ff niet.

Ik zou het zelf nooit zo doen als op de tekening want zo zal de stroming echt minimaal zijn.
Het voordeel is wel dat het verwarmingselement en de buis van de aanzuiging uit het zicht is maar verder gaat de kracht van de rondstroming verloren en is vaak nou juist zo belangrijk in een bak.

Hoi,

Daar had ik zelf ook een beetje over lopen Twijfelen.
Ik heb het Plaatje een beetje aangepast met Paint is niet mijn Favorieten programma maar toch.
Wat de bedoeling nu is om het vuil wat er achter komt toch in beweging te krijgen
Ik laat nu zoals op het plaatje te zien is een pijp achter de achterwand lopen aan het einde waar eerst het rvs rooster zat boor ik een gat waar die een stukje door heen komt.
In het midden van die pijp zet ik een T stuk en laat daar een pijp naar beneden toe lopen tot vlak boven de bodem.
Die pijp wil ik afdoppen en dan onderin een aan de zijkant links en rechts een aantal kleine gaatje boren zo dat er geen stilstaand water achter de achterwand is.
De pomp die het moet gaan schoon houden is een Eheim 2078E dus lijkt mij sterk zat om dit te kunnen realiseren.
Maar ja wie ben ik ?

569645edwin_1973_0_82_situatie.jpg

Groet Edwin

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan