Wat is er nieuw

Stroming te sterk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Peter76
  • Startdatum Startdatum
P

Peter76

Guest
Hallo,hier ben ik weer met een vraag. Mijn stroming is naar wateroppervlakte gericht,de vissen hebben moeite met de stroming. Kan ik dit op een of andere manier verhelpen dat het wat minder fel stroomd of een ander oplossing eventueel?? Hoor/lees het wel wat de meningen zijn.
 
:!:!

Een buisje aan de pomp vasmaken, en daar gaatjes inmaken. Dan word het water gelijker verdeeld.😉
 
Heb een spray bar.
14860587059452045215005.jpg
 
Je kan de gaatjes wat opboren zodat de uitstroom wat minder wordt. Of er gaatjes bijmaken.
 
Ha, ok, morgen gaten wat groter boren. Merci 😱
 
bij de meeste pompen kan je volgens mijn ook de hoeveeluit uitstroom regelelen toch?
of is dat alleen zo bij de JBL?
 
bij de meeste pompen kan je volgens mijn ook de hoeveeluit uitstroom regelelen toch?
of is dat alleen zo bij de JBL?

Dat klopt, zeker bij externe pompen is dit bijna altijd zo.
maar als het even kan zo min mogelijk. Het opboren van de gaatjes is een beter idee. Dan blijft de doorstroming hetzelfde alleen word de kracht waarmee van de water de bak inkomt wat minder.
 
Dat is zeker waar maar als je ooit toch wel meer stroming wil (bv nieuwe bak) dan moet je ook andere uitstroom.
eventueel kan je er ook een bijpas in maken of misschien een langere uitstroom over de lengte van je aquarium van je achterwand tegen je voorraam aan laten stromen.
dan gaat het via je raam naarje bodem.
 
De meeste tips waren van zijruit naar zijruit. Daarom dit systeem genomen. En nu gaat het prima zo.
 
Dat is zo leuk aan onze hobby iedereen doet het anders en eigenlijk is er geen foute manier..🙂
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan