Wat is er nieuw

stromings pomp hoeveel liter.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Hein..V
  • Startdatum Startdatum
H

Hein..V

Guest
Ik wil graag een hillstream maken, maar hoeveel liter stromingspomp zou ik moeten hebben.? het aquarium is 100*40*40. ik dacht zelf aan 4000l/h.? Of denken jullie iets anders, ik hoor het graag. 😀
 
voor een hillstream moet je denken aan 10 tot 15x de inhoud van de bak per uur. jij hebt 10*4*4= 160l. denk dus 2000l per uur, dat is zat. het beste is zelfs 2x 1000l per uur om de stroming wat te verdelen. 4000l/h wordt een draaikolk denk ik.

mvg. Jorrit
 
Ligt er ook aan wat voor pompen je neemt.
Hydor koralia stromen breed. Tunze nanostream is veel meer gefocuste straal.
4000l is best wat hoor..
Maar een draaikolk absoluut niet (ik heb 20 000lph in een 125cm zout bak)
 
Ik had op marktplaats een Resun waver 4000 gezien, dat gaat te mal dus.?
 
Het is redelijk veel.
Maar niet absurd.
3x hydor horalia nano 900 een idee?
Dan heb je enorm brede stroming. Hele bak breed.

Of een 1600 x2.. Kosten niet veel bij zooplus
 
Ik heb gister mijn sunsun binnen gekregen, deze doet 2000 liter, naar mijn idee is dit nog wat aan de zwakke kant, de diertjes vinden het uiteraard prettig, maar zag een van men sewellias her gewoon tegen in zwemmen en zo met de kop in het pomp je 😱 gelukkig niets aan de hand.!! Maar straks komt ��n van men protomyzon pachychilus er in en dan ben ik wat minder blij want dat word gehakt natuurlijk. Hier moet ik dus wat verzinnen, maar ik denk dus dat ik er nog een pompje bij doe van 3 of 4000 liter.
 
Hein..V zei:
Ik heb gister mijn sunsun binnen gekregen, deze doet 2000 liter, naar mijn idee is dit nog wat aan de zwakke kant, de diertjes vinden het uiteraard prettig, maar zag een van men sewellias her gewoon tegen in zwemmen en zo met de kop in het pomp je 😱 gelukkig niets aan de hand.!! Maar straks komt ��n van men protomyzon pachychilus er in en dan ben ik wat minder blij want dat word gehakt natuurlijk. Hier moet ik dus wat verzinnen, maar ik denk dus dat ik er nog een pompje bij doe van 3 of 4000 liter.

Misschien een netje erom heen?
 
Dat dacht ik ook, maar dan gaat de stroming ook achteruit denk ik..
 
Ik ga over op een manifolt systeem.. 2 van men protomyzon pachychilus, zijn door men stromingspomp geraakt. 🙁 en dood. iemand een idee over goeie pompen voor een manifolt systeem.?
 
Tja, Hein.
Ludger zei nog ,een netje erom.

Heb ik ook bij mijn instromen.
 
Er word duidelijk verteld..
Dat die sunsun Chinese meuk niets is.
En je voor hetzelfde geld beter 2x koralia ofzo kan kopen..
Er zijn redenen waarom die Chinese dingen goedkoop zijn (50% minder schild.. Is 50% goedkoper te maken)..

Op mijn koralia zat altijd een garnaaltje.
Nooit last gehad.. Er is een reden waarom mensen specifieke type en model nummers aanraden (heb hier 3 of 4 tunze pompen liggen.. 3 hydor en 2 Chinese(jebao wp40 en 25) )
 
ik weet het, het is niet slim geweest om de pomp toch aan te houden, maar het is al zo, heb inmiddels de pomp verwijderd. en heb ook weer 3 protomyzon pachychilus besteld, zodat ze niet meer met zen 3en zijn maar gezellig met ze'n 6en

Nu, ik heb een pomp gezien die ik misschien wil gaan gebruiken voor de manifold. ik denk dat ik 2 van deze pompen wil plaatsen, hier even een stukje van internet over deze pomp.

Resun Interne Stromingspomp SP 3800
Technische gegevens:

25 matt vermogen
Pompvermogen 2000ltr per uur
Tot aquaria met een lengte van 250cm
Ook voor zeewater.


dit is niet zo'n raar sunsun ding, hier zouden geen vissen naarbinnen kunnen gaan(denk ik).
 
Geen raar sunsun ding..
Resun is net zo goedkoop schinese meuk...

Waarom bestel je niet voor 3tientjes een hydor koralia?
Stroming daarvan is heel veel breder als de Chinese goedkope meuk.. Dat je nu toch ook veel geld heeft gekost....

De brede stroming is ook veel natuurlijker.. En minder aggresief voor de diertjes
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan