Wat is er nieuw

stromings probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sparkske
  • Startdatum Startdatum
S

Sparkske

Guest
Bij het controleren van men stroming in de bak viel het mij op dat ik een dode zone heb ( groene driehoek ) nu zou ik op de linker zei raam een stromingspompje willen plaatsen maar nu twijfel ik de welke...

EHEIM streamON 1800 ?? overkill ??
Eheim compact 600 ??
Eheim compact 1000 ??

ik zou niet willen werken met hydro nano toestanden heb er zo eens 1 gehad en na 3 weken begon het een ellendig geluid te maken !

796692sparkske_0_84_stroming.jpg

Als ik de foto van je bak zie dan zit de instroom rechts toch??
Als je dat pompje links gaat zetten dan gaat het ergens botsen denk ik waardoor je nog geen goede stroming krijgt.
Of zie ik dat verkeerd??
Het is namelijk ook niet aan te raden om aan beide kanten een uitstroom te hebben.
Je dode hoek zit dus aan de kant van de instroom??

rechts uitstroom jbl e1501 via sppraybar
rechts uistroom jbl e 901 via standaard stuk
rechts instroom jbl 1501

Links instroom e 901

Mijn dode hoek zit idd aan de kant van de 2 uitstromen en 1 instroom.

Ik zou het eens proberen om de 2 instromen met elkaar te wisselen , zodat hij aan de rechte kant minder sterk is .
Dan wordt de circulatie van het water minder verstoord.

Groet John

Johnny Boy zei:
Ik zou het eens proberen om de 2 instromen met elkaar te wisselen , zodat hij aan de rechte kant minder sterk is .
Dan wordt de circulatie van het water minder verstoord.

Groet John

dat kwam ook al eens op in mijn gedachten alleen het proobleem de instroom en uitstroom van de JBL1501 zijn volleding op maat in PVC kan deze moeilijk ineens los maken en snel even verplaatsen voor te testen...

Maar moest ik het doen dan stel ik mij terug de vraag gaat de instroom van de jbl1501 naar de linker kant verhuizen of deze dan de water circulatie helemaal gaat verstoren omdat hij water richting zijn instroom wil hebben ..

Hoi Sparkske
Ik begrijp je vraag niet helemaal
Maar als je een van de pompen uit zet , wordt de stroming dan beter ?
Volgens mij verstoren deze 2 elkaar de stroming
rechts uitstroom jbl e1501 via spraybar
rechts uistroom jbl e 901 via standaard stuk

Als de spraybar aan de achterkant zit , dan zorgt hij dat de stroming van achter naar voren rolt.
En de standaard stuk gaat daar dan dwars tegen in vanaf de zijkant.

Groet John

De spraybar en de standaard uitstroom zijn beiden gemonteerd op de rechter zei raam en stromen uit richting de linker zei raam

Dat lijkt me prima zo. Zolang de spraybar niet op de achterruit zit zal er geen "botsing" van de stroming zijn.
Beide blazen dan het water naar de linkerkant zoals je al zegt.
Ik heb hier nu beide in en uitstromen rechts zitten. Dus alles wordt naar links geblazen om via het linkerraam weer naar rechts te worden geduwd.
het is even uitvogelen hoe of wat denk ik maar je moet altijd oppassen dat bij 2 stromingen deze niet in conflict met elkaar komen en elkaar dwars gaan zitten.

jessicapilon zei:
Dat lijkt me prima zo. Zolang de spraybar niet op de achterruit zit zal er geen "botsing" van de stroming zijn.
Beide blazen dan het water naar de linkerkant zoals je al zegt.
Ik heb hier nu beide in en uitstromen rechts zitten. Dus alles wordt naar links geblazen om via het linkerraam weer naar rechts te worden geduwd.
het is even uitvogelen hoe of wat denk ik maar je moet altijd oppassen dat bij 2 stromingen deze niet in conflict met elkaar komen en elkaar dwars gaan zitten.

In conflict kunnen ze moeilijk komen volgens mij als ze beide naar de zelfde richting uitstromen dus richting de linker zei raam.

het enige wat ik nog zie is da de instroom van van de JBL die rechts beneden aan de zei raam zit dat die alles naar zich trekt en dat er zo een dode CO2 zone komt.

Ondertussen is de stroming wel beter maar toch blijf ik zwarte pluis algen op de bodem en raam krijgen CO2 computer is ook vervangen ondertussen naar een JBL model en deze staat ingesteld op 6.60.

Door een paar problemen heb ik de laatste weken weinig tijd gehad om iets aan de bak te kunnen doen tot mijn grote spijt van maar nu heb ik terug meer tijd dus gaan we der weer voor !

Dingen die nog steeds op de plannings staan:
Juwel trekstrip der uit en glazen in de plaats
T5 verlichting naar 4x54watt ipv 2x54Watt
stroming volledig aanpassen ( pvc leidingen naar filters enz..) alleen ben ik op zoek wat is nu het ideale want je hoort en leest 100 dingen maar niemand kan zeggen dat gaat goed werken 🙁

Als er tips zijn altijd welkom !!

Ik werk gewoon met een spraybar langs de zijruit en dan heb je verder een goede stroming vind ik.
Je moet er rekening mee houden dat als je meer verlichting gaat installeren dat je meer vraag krijgt naar voeding.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan