Wat is er nieuw

Stromingspomp dood vissen

• Onderwerp starter Onderwerp starter GuitarDion
  • Startdatum Startdatum
G

GuitarDion

Guest
Hallo,

Mijn stromingspomp dood vissen, of andersom, vissen plegen zelfmoord. In ieder geval, het betreft een Sicce Voyager nano 2000.

489948guitardion_0_82_2013_12_sicce_nano_voyager_syncra_pompe_016.jpg

Ik heb al meerdere keren gehad dat ik in eens een hard geluid hoorde tijdens het tv kijken. Alsof er iets vast liep. Ja hoor, zat er weer een vis in. Het zijn wel alleen kleine en slome vissen zoals de Pauwoog grondel.

Ik heb wel eens een panty erover gedaan, maar word de stroming fors minder na een paar dagen. Toen maar eraf gehaald en ging het een tijd goed tot vandaag.

Wat kan ik hieraan doen zonder de stroming te verminderen?

Kijk voor horregaas ,is wat grover.

Waarom heb je eigenlijk een stromingspomp? Heb je vissen die stroming nodig hebben?
edit: Ik kon in je visbestand volgens mij geen vissen vinden die sterke stroming vereisen, of heb ik dat verkeerd gezien?

Het lijkt mij dat gezonde vissen dit niet overkomt?
Hier ook een stromingspomp aan en geen enkel probleem!?

Bertus zei:
Kijk voor horregaas ,is wat grover.

Da's een goeie, zal is kijken!

Jadel zei:
Waarom heb je eigenlijk een stromingspomp? Heb je vissen die stroming nodig hebben?
edit: Ik kon in je visbestand volgens mij geen vissen vinden die sterke stroming vereisen, of heb ik dat verkeerd gezien?

Meerdere redenen. Bestrijding tegen alg, voedingsstoffen worden goed verdeeld etc. Vissenbestand is oud. Ik heb siamese algeneters die wel van wat stroming houden. Die stromingspomp is voor extra omdat m'n filter niet alle planten laat bewegen. Ook omdat die de bodem lekker schoon blaast.

W0uter zei:
Het lijkt mij dat gezonde vissen dit niet overkomt?
Hier ook een stromingspomp aan en geen enkel probleem!?

Dat klopt, het is niet zo dat ze erin worden gezogen ofzo. Het is meestal de pauwoog grondels geweest. Gewoon omdat ze sloom zijn en er zelf in gaan. Ik heb ze al is vaker in de buurt zien zwemmen en dan het laatste moment weg zwemmen. Ze zijn gewoon heel nieuwsgierig naar alles.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan