stromingspomp in juwel 450


L

lowie1960

Guest
mijn vader heeft juwel 450 met 7 discus ,en 4 botia en wat tetra draait 3 maanden zonder problemen,

Echter mijn vader zag wat alg ,en op aandringen van mijn broertje heeft hij een stromingspomp geplaatst
die draait nu 5 weken

http://www.zooplus.nl/esearch.htm#q=stromingspomp die van 1200 ltr/h

ikzelf was erniet zo blij mee,
de alg verdween inderdaad , echter de laatse 3 weken
schoten de discus tegen deramen op
op mijn aandringen de stromingspomp uitgedaan,en gezien de discus hun kieuwen niet openden met tremazol behandelt
Ze ademenen nu goed, echter de drie grootsten hangen in een hoek,Kan dit alles door stress zijn gekomen door de stromingspomp

laat dit allesdoor mijn vader lezen (zelfs al zal de mening zijn dat de stromingspomp geen kwaad kon)
 
Hoe zijn jullie eigenlijk op het idee gekomen dat een stromingspomp helpt tegen alg
 
Discussen houden niet van stroming. De vissen kunnen zeker van slag zijn door die stromingspomp. Of ze er echt ziek van worden weet ik niet, ik weet echter wel dat flagelatten stress-gerelateerd kunnen zijn, ik zou even contact opnemen met iemand die veel van discussen ( ziekten) afweet. Ga niet zomaar medicatie toedienen. Doe in ieder geval een grote waterwissel, en kijk even hoe de vissen het daar op doen.
 
IK niet kwam bij mijn broertje weg

ikzelf geloof er niet weet wel dat te weinig stroming soms kan veroorzaken dat de voeding niet bij de planten komt

echter in de juwel, en ook bij hem zat genoeg capaciteit


maar de vraag is veroorzaakt een zo grote stroming in een aquarium stress bij de discus

ikzelf heb ook discus , en als ik uit de nachtdienst thuis kom zie ik ze rustig hangen in het water

kan me niet voorstellen met zo grote stroming dat ze dan in die ruststand kunnen komen

Sterrekind zei:
Discussen houden niet van stroming. De vissen kunnen zeker van slag zijn door die stromingspomp. Of ze er echt ziek van worden weet ik niet, ik weet echter wel dat flagelatten stress-gerelateerd kunnen zijn, ik zou even contact opnemen met iemand die veel van discussen ( ziekten) afweet. Ga niet zomaar medicatie toedienen. Doe in ieder geval een grote waterwissel, en kijk even hoe de vissen het daar op doen.
waterwissel is al gedaan
 
Jazeker veroorzaakt dat stress. Ze houden niet van stroming. Google maar eens.
 
Wat betreft het tegen de ramen opvliegen, hoe zijn de waterwaarden? En is er voldoende rust om de bak heen? Dichtslaande deur kan een discus bijvoorbeeld ook hevig laten schrikken en door de bak laten vliegen.

Hetzelfde geldt voor een te hoog ammoniakgehalte in het water, er kan van alles aan de hand zijn met de vissen. Feit is dat de stroming niet meehelpt om de vis zich prettig te laten voelen.
 
po 7.2
nitriet 0
no3 0

rust is er wel, het zijn mensen van 78

50 % waterwissel eergisteren gedaan

het rare is dat de grote jongens alleen er last van hebben
 
Ik zou vandaag opnieuw een waterwissel doen, en contact opnemen met een expert op het gebied van discussen. Het is duidelijk dat de vissen een probleem hebben. Weet je trouwens zeker dat de nitraat ( no3) 0 is? Filteren ze over hars?
 
wat voor een filter(s) draaien op de bak met hoeveel l/p u????
Wat is de waterwissel routine,het voerbeleid en als laatste wat zijn alle waterwaardes????
Wat ook zou helpen zijn wat foto's van de vissen
 
er draaien twee filters op

met totaal capiciteit van 1200 ltr per uur

daarnaast had hij de stromingspomp aan

voerbeleid 3 keer per dag, ochtend runderhart mix

daarna nog twee keer granulaat

wekelijks 30 % waterwissel

temp water 28,8 (verhoogt naar 32)

po 7.4
nitriet 0

ammoniak 0

nitraat 5

fosfaat niet getest
 
Stromingspomp is niet nodig...er moet gewoon meer ververst worden ;)
Als het mogelijk is 2x 50% per week en anders 1x zoveel dat de vissen nog net rechtop staan.
 
Zijn het jonge vissen of zijn ze al volwassen? Als ze volwassen zijn, dan hoeven ze niet zoveel meer te eten. Waarom heb je de temperatuur omhoog gegooid, dit doe je feitelijk alleen als de vissen ziek zijn, nu weet je dit niet zeker en gooi je toch de temperatuur omhoog. Hoe is de ontlasting van de vissen, is die normaal, of ziet deze er anders uit? Zijn er onlangs nieuwe vissen/planten bij gezet?
 
duncs zei:
Stromingspomp is niet nodig...er moet gewoon meer ververst worden ;)
Als het mogelijk is 2x 50% per week en anders 1x zoveel dat de vissen nog net rechtop staan.

30 % per week is genoeg of je moet een dikke overbezetting hebben
en met filtercapaciteit van 1200 ltr/uur (effectief 800)

en zoals vermeld waarom alleen de drie oudere vissen
met slecht water zou de andere discus ook probleem hebben


Sterrekind zei:
Zijn het jonge vissen of zijn ze al volwassen? Als ze volwassen zijn, dan hoeven ze niet zoveel meer te eten. Waarom heb je de temperatuur omhoog gegooid, dit doe je feitelijk alleen als de vissen ziek zijn, nu weet je dit niet zeker en gooi je toch de temperatuur omhoog. Hoe is de ontlasting van de vissen, is die normaal, of ziet deze er anders uit? Zijn er onlangs nieuwe vissen/planten bij gezet?

combinatie van drie oudere en rest half jaar

en juist de oudere hebben het probleem

themperatuur omhoog gooien kan niet echt kwaad

geen nieuwe vissen/ en of planten
 

Terug
Bovenaan