Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Technische dingen bij aquariums krijg het er altijd warm van.
Ik ben aan het kijken voor een pomp die het oppervlakte water beter in beweging brengt.
Nu twijfel ik over wat is het verschil tussen een stromingspomp en opvoerpomp..De opvoerpompen zijn over algemeen iets goedkoper maar hebben die uiteindelijk niet de zelfde functie bijna?..
Je kunt ze ook gewoon onderwater plaatsen,tegen het glas bevestigen en aansluiten dit creeert toch ook gewoon extra beweging in het water of zie ik iets over het hoofd?
Vraag 2
Welke van de 2 raden jullie mij aan voor een 900 Liter aquarium/
Kleinere stromingspompen kosten niet veel meer en zijn beter te richten dan opvoerpompen tevens waaieren ze de stroming veel meer uit omdat ze rondom aanzuigen en een veel ruimere uitstroom hebben.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de Superfish Reef Power 2000 doet 600 liter per uur met een stroomverbruik van 3 Watt voor c.a. � 23,00
Wil je meer vermogen dan pak je de Superfish Reef Power 4000 doet 1000 liter per uur met een stroomverbruik van 6 Watt voor c.a. � 28,00
Ik moet je zeggen dat ik niet kapot van Superfish ben maar stromingspompen zijn redelijk eenvoudig en deze worden compleet met de magneten geleverd en dus echt overal inzetbaar en op te richten.
Ik denk dat het handig is als nog even wat extra info wordt gegeven:
- Er staan twee filters op, samen 2100 l/h.
- Het gaat uitdrukkelijk niet om reophiele soorten. Het gaat Stijn om iets meer stroming. Geen wildwaterbaan.
Stijn wat ik me afvraag: hoe staan je in- en uitstromen nu gepositioneerd? Maak je gebruik van de spraybars of juist niet?
Ik zou zelf toch echt voor een filter met meer capaciteit gaan.
Die 900 verpatsen en wat bijleggen voor bv nog een 1500 maar zou zelfs nog wat zwaarder kunnen.
Ik heb jou voorbeeld genomen wat jij bij iemand in het topic hebt geplaatst voorbeeld 1 was dat. Dus er zou een optimale circulatie moeten plaats vinden maak tevens geen gebruikt van spraybars.
John dat zou een optie zijn al ben ik van mening dat ze voldoende moeten zijn er zijn mensen met grotere aquariums die een gelijke setup hebben. Mag in de toekomst blijken dat het niet over gaat (kaamlaag blijft bestaan) zal ik inderdaad de kleinere van de 2 verpatsen of achterhouden en een grotere aanschaffen en dan uiteraard maat groter dan de 1500.
Gaat me voornamelijk over de kaamlaag maar de dode hoek die ik aan beide voorkanten heb
Er zijn ook mensen met goudvissen in een aqua40 😉
Ik zal niet blijven drammen en is echt niet dat ik je zomaar meer capaciteit adviseer omdat ik aandelen heb in een buitenfilterfabriek oid maar mijn ervaring zegt me dit.
Let iig op met stromingspompen dat je brede en smalle stromers hebt,een brede van bv 1800 liter per uur laat je water half nog niet stromen als een smalle van 600 liter per uur.
Waardeer je mening uiteraard ook en zoals gezegt kijk het nog even aan en wie weet in de toekomst dat het tijd wordt voor een sterkere.
Bertus denk dat het nog komt omdat het vrij nieuw aquarium water is. Staat nu 6 weken en heb pas 1 x waterwissel gedaan morgen ga ik hem voor de tweede keer verversen deels uiteraard.
De stroming is altijd goed voor de iguanodectes dus die komt er