DdV
Well-known member
Ik overweeg de aankoop van een stromingspomp. Sinds ik volledig ben overgegaan op een externe filter (JBL E901) voor mijn rio180, heb ik veel last van baardalg. De co2 is stabiel, maar ik twijfel of er voldoende circulatie is. Ik zie in elk geval wenig beweging in heel wat planten. De uitstroom bij dit filter is ook minder krachtig dan vroeger bij de interne. Bovendien zie ik dat er heel wat vuil blijft liggen op de bodem.
Omdat het heel erg moeilijk is een tweede externe filter te zetten en ik niet meteen iets aan de uitstroom kan doen dat ik nog niet geprobeerd heb, denk ik aan een Eheim StreamOn 2000 plus. Ik wou het toch hier ook nog even voorleggen. Is het een goed idee dat te proberen om de circulatie te verbeteren?
Omdat het heel erg moeilijk is een tweede externe filter te zetten en ik niet meteen iets aan de uitstroom kan doen dat ik nog niet geprobeerd heb, denk ik aan een Eheim StreamOn 2000 plus. Ik wou het toch hier ook nog even voorleggen. Is het een goed idee dat te proberen om de circulatie te verbeteren?