Wat is er nieuw

Stromingspomp

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sidewalker
  • Startdatum Startdatum
S

Sidewalker

Guest
Ik ben op zoek voor mij toekomstige hillstream bakje naar een stromingspomp.
Het word een 60cm bak en de originele filter blijft erin als filter dus zoek iets kleins
wat alleen maar stroming levert zon 600l/h denk ik wat zijn dan goede pompen.

Ik denk ook dat er wat garnalen (sakura black) inkomen kunnen die tegen zoveel stroming?

kan aan mij liggen, maar 60cm lijkt me wat krap voor een hillstream?

Kijk s op marktplaats

Ik heb zelf iets hillstream achtig gehad in een 60cm (54 liter) bakje en stond een Eheim 2211 op te draaien met een Eheim compact 300 stromingspompje.
Heb er ook een Eheim stromingspomp van 1800 liter op gehad maar met een grotere uitlaat zeg maar,krijg je over een groter gebied stroming.

Garnalen kunnen wel tegen stroming hoor,klampen zich wel vast met hun vele pootjes! 😉

Ik denk dat 60 liter ook wel moet kunnen ga er ook niet veel vissen in houden,
en een externe filter erop zou kunnen maar er zit al een intern filter in.
Dus zou graag iets willen wat alleen stroming geeft.

Keus zat,zijn stromingspompjes waarvan je de stromingssterkte kan aanpassen bv.
Met grote of kleine uitmonding,verstelbare uitstroomrichting enz.
Heb ze zelf van Eheim en ben er tevreden over maar zijn zat andere merken die ook prima hun ding doen.

Ik zit nu naar deze te kijken.

http://www.aquaplantsonline.nl/pompen/s ... mp-900-l-u

iemand hier ervaring mee dit zou dan 15x mijn bakinhoud zijn en het is een mooi klein apparaatje.
Ik vraag me alleen af of hier kleine garnalen of jonge visjes niet in vermalen worden?

Is wel een enorm plomp ding voor een 60cm bakje hoor.
Wat betreft garnalen en hele kleine visjes kunnen ze wel in zulke pompjes komen en vermalen worden.
Dus als je echt zuinig op je garnalen bent kan je beter naar het manifold systeem kijken oid.
Is ook wel belangrijk welke bodembedekking je neemt,gebruikte zef dat garnalenkies van Dennerle en bleef wel op z'n plek maar met fijn filterzand zal het met een stroming van 15 keer de bak inhoud wel flink rondwaaien bv.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan