Wat is er nieuw

stroom voorziening

MRG

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2013
hallo forum leden ik heb een vraag? volgende week 19-11-2013 gaan ze hier in mijn buurt de stroom van 08.00 uur tot 16.00 uur uitschakelen voor reparatie werkzaamheden. ik heb hier 2 bak draaien rio met vissen en een garnalen bak wat betekent dit voor mijn filters en wat of hoe kan ik beste doen ik vrees het ergste. graag wat info van jullie grt MRG

je kan een stroomgroep huren

want zo een lange tijd zonder stroom is wel fataal voor je flterbacterieen
verwarming en verlichting is niet zo belangrijk

pffffffffff klote roosen was ik al bang voor

een uurtje kan wel maar zo lang heb je wel een probleem

je kan het altijd riskeren
niet alle bacterieen gaan dood zijn maar toch een groot deel
je kan de volgende week dan beter heeel spaarzaam voeren

en hoe zit het met zuurstof dan ?
zullen de vissen en garnalen zolang uithouden dan?

ja ik kreeg vandaag brief binnen van mijn leverancier dat ze volgende week gaat doen maar van 8-1600 uur kan ook net zo goed wat eerder zijn dan 1600. maar stel dat ie tot 1600 terug is zou ik het met bacterien start niet kunnen redden of ziets ik zeg nu ook maar wat pffff bak die draait zo nice op moment en nu dit potverdorie

Ligt de hele wijk plat of een gedeelte?

Mss hebben overburen, nog wel spanning. Ff verlengsnoertje met later bosje bloemen :deal:

helaas hele buurt hiero maar ik ga kijken of ik mss mijn filters bij een vriend voor die tijd kan aansluiten maar de vissen zouden ze dan volhouden 8 uur zonder zuurstof of moet ik daar nog wat voor verzinnen?

Luchtpompjes zijn er ook op batterij/accu.

Voor een paar tientjes kun je toch wel een agregaatje huren.
Bij een bouwmarkt of een verhuurbedrijf.

grt hans.

Mondeo zei:
Luchtpompjes zijn er ook op batterij/accu.

Kijk bij sportviswinkel voor zuurstof pomp voor vers aas.
Zei Mondeo ook al.
kunnen allebei de bakken op draaien.

Ok bertus en mijn filters wat zou ermee gebeuren met 8 uur stil staan??

Die tijdelijk onderbrengen,wat je zei.

Ok maar ik kan geen risico nemen dus??

Ik zou het risico om mijn populatie te verliezen absoluut niet nemen. Je kan de filters gewoon laten draaien bij iemand anders. Dan de aan en afvoer in een grote emmer, en in de emmer een luchtpompje. Zo blijven in ieder geval je bacteri�n bewaard.

Nee, langer dan een half uur,sterven de bacterie uit. Niet allemaal,maar is niet goed.

Heb het hier ook gehad. Gelukkig binnen een uur hersteld.

hanmar zei:
Voor een paar tientjes kun je toch wel een agregaatje huren.
Bij een bouwmarkt of een verhuurbedrijf.

grt hans.

Misschien kan je er ook wel 1 lenen van iemand maar dit lijkt me iig toch wel een ideale oplossing zonder veel gedoe...

op marktplaats een aggraatje kopen ??
heb er pas 2 gekocht voor 100 euro heb nu voor 6000 wat vermogen en een piek van 7000 wat

mensen bedankt voor al jullie info het is allemaal goed gekomen tot nu toe dan. wat ik heb gedaan is een pompje gekocht op batterijen bij een hengelsport winkel en filters bij een kennis laten draaien zojuist alles weer aangesloten en gelijk maar een water wissel gedaan voor mijn visbak dus nogmaals thx allemaal.Bertus top dat idee van je nu heb ik dat pompje ook voor het geval het weer gebeurd

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan