Stukje glas uit ruit, wat nu?!


S

Syl&Ar

Guest
Hallo allemaal,

Wij hebben donderdag onze Juwel 1.20m bak opgehaald. Deze hebben wij 2e hands over genomen. Nu staat hij sinds vrijdag in te draaien en toen ik net nog even aan het kijken was zag ik opeens een klein stukje uit het glas aan de binnenkant van de bak, ongeveer 20 cm van de bodem:

ruit.jpg


Wij zijn nu zwaar aan het balen, dat begrijp je natuurlijk wel. We hebben ook geen zin in een zwembad in de woonkamer, dus kan dit kwaad? En wat zouden we hier aan kunnen doen?

Groetjes
 
Of het kwaad kan is niet te zien eigenlijk. Je kan er alleen niks aan doen helaas....
 
1.20 m is 8 mm, toch?
Hoe diep is het plekje????????????????


Dit zou je met kleurloze hars kunnen vullen.

Zoals bij auto glas. O, autoglas.!!
Misschien daar,laten maken, ??
 
Diesel1610 zei:
Of het kwaad kan is niet te zien eigenlijk. Je kan er alleen niks aan doen helaas....

Ja,natuurlijk wel.
Zit binnen, druk is van binnenuit.

Andersom van binnen naar buiten breekt hij uit.
 
Moeilijk te zeggen hoe diep hij is. Gok op het diepste punt 2 a 3mm.
Het is inderdaad 8mm glas.
 
Oke, maar wat raden jullie nu aan? Bak zo snel mogelijk leeg halen, gezien kans op barsten?
Het lijkt overigens niet op een sterretje.
 
Als het alleen water is,tot 10 cm onder het putje.

dan laten drogen,en herstellen.
Putje op zich is minder erg dan een sterretje.
 
Ja, het lijkt net of er een haarfijn scheurtje bij zit. Mja het is zo klein, echt lastig te zien.

Echt rot dat die bak weer leeg moet. Zit net vol.. en niet zo beetje water ook. Maar ja, het moet maar he!
 
Ja, dit risico van doorbarsten wil je niet lopen.
Ik zou hem leeghalen en kijken of er een "glasexpert" ( aquariumbouwer oid) er even naar wil kijken en advies kan geven hoe nu te handelen.
Succes.
 
Ja.. verkoper zegt je hebt gezien wat je kocht. Mja we hebben dat dus niet gezien en hij zei zelf ook alleen paar gebruikerskrasjes (achteraf wel wat meer dan paar). Super lullig dus. Daarbij blijkt ook nog de binnenfilter kapot te zijn, blauwe ledstrip omhulsel gescheurd, verwarmingselement lek.. we zijn gewoon zwaar genaaid dus. Hij reageert nu ook nergens meer op.
 
Hoop dat je er niet teveel voor betaald hebt dan. Als je alles dan moet herstellen cq kopen kom je (te) duur uit.

Anders je verlies nemen..zie het maar als leergeld. En er moet in jouw omgeving (Rotterdam) echt wel via MP aan een knappe betaalbare bak te komen zijn...succes.
 
Ja inderdaad. We hebben 250 euro betaald.. wel beetje te veel. Staan mooiere bakken voor dat geld.

Het is balen, maar niks meer aan te doen!
 
Ben je lekker mee....
Maar al iemand laten kijken?
Ben zeer benieuwd, wat de uitkomst is.

Ik heb hier voor weinig een 80cm bak staan, maar zal wel te klein zijn.
 
Heb je zeker duur betaald! Voor 299 heb je bij de dierenwinkel een splinternieuwe dubai 120 met meubel.... Wel heel erg sneu geld! Ik zou gewoon aan de deur bij die persoon verhaal halen en proberen je geld terug te krijgen.
 
Syl&Ar zei:
Ja, het lijkt net of er een haarfijn scheurtje bij zit. Mja het is zo klein, echt lastig te zien.

Echt rot dat die bak weer leeg moet. Zit net vol.. en niet zo beetje water ook. Maar ja, het moet maar he!

Wat kost water nou helemaal?

Kijk met een vergrootglas,of je meer ziet.
En vul dat putje.
 
Het is allemaal goed gekomen. Hebben nu een splinternieuwe bak! We zijn helemaal blij.

Heb het niet over water kosten Bertus, maar was gewoon vervelend.
 
Syl&Ar zei:
Het is allemaal goed gekomen. Hebben nu een splinternieuwe bak! We zijn helemaal blij.

Heb het niet over water kosten Bertus, maar was gewoon vervelend.

Mooi zo.
Succes en plezier ermee.
 
Inderdaad geld terug en lekker een nieuwe bak.
Bedankt!
 
Hoi, ik zit eigenlijk met het zelfde probleem op dit moment, aquarium met een gaatje (geen sterretje), heeft iemand hier misschien nog tips voor of is het ook beter om het aquarium leeg te halen en weg te doen?
 
Ligt eraan waar het gaatje zit.
Als het in de kitrand zit is het een kwestie van een nieuw dotje kit aanbrengen.
(Na leeghalen, drogen en ontvetten, uiteraard.)
 

Terug
Bovenaan