Stukje koperen pijp t.b.v. voeler thermostaat


ReneL

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
13 februari 2021
Berichten
112
Leeftijd
69
Locatie
Putten
Ik heb een mooi digitaal thermostaatje liggen, dat ik voor het regelen van de watertemperatuur wil gaan gebruiken. Ik wilde aanvankelijk de sensor in de aanzuigleiding plaatsen door daar een T-stuk in te zetten. Dat zal het debiet misschien iets doen afnemen, bedacht ik me. Een andere oplossing zou kunnen zijn om in de aanzuigleiding een kort stukje koperen pijp op te nemen waar ik de sensor met tape tegenaan plak. Voordeel is, dat het geen obstakel vormt in de aanzuigleiding. Echter, koper in een zoetwateraquarium (geen garnalen), kan dat? Misschien beter een stukje RVS doen?
 
Rvs kan beter, wel goed ontvetten en goed schoonmaken want in de fabriek gebruiken ze chemicaliën tijdens het bewerkingsproces
 
Een DS18 B20 is een een voeler geschikt voor onder water. Die dingen kosten geen drol. Zoiets kan je denk beter gebruiken?

SHELLY_DS18B20_01.jpg
 
Geen koper dus.

Ik an de sensor ook gewoon in het water hangen, inderdaad, hij waterdicht. Ik wil eigenlijk zo min mogelijk techniek in de bak, dus vandaar het idee om de sensor in de aanzuigleiding op te nemen. En dan op een manier, die minimaal effect op het debiet heeft.

Het heeft geen haast, ik denk er nog even over na.
 

Terug
Bovenaan