Wat is er nieuw

Sturisoma in een 1.10 bak...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Straatklinkerfm
  • Startdatum Startdatum
S

Straatklinkerfm

Guest
Is dit uberhaupt mogelijk?

Een bak met veel planten....

En hoog in de voeding...

Vriendelijk dank
 
Ik heb geen Sturisoma zwemmen, maar een L010a. 🙂
 
Aha, die lijkt er wel heel veel op maar is wel meer bruin/rood zag ik net nog.
Maar de Sturisoma wordt behoorlijk van formaat als ik het zo lees dus zou deze soort niet in de 1.10 meterbak doen.
Wellicht dat er kleinere alternatieven zijn.

Dit is dan de vis van Lex en ook erg mooi en te houden in een bak van 1.10 meter:

http://www.hobbykwekers.nl/vissendataba ... a-sp-l010a
 
Heb er 2 in mn zuid amerika meterbak, en geen probleem. En mochten ze toch de bak uitgroeien in de jaren kan ik ze natuurlijk altijd kwijt en omruilen voor weer jongere dieren.
 
jessicapilon zei:
http://www.hobbykwekers.nl/vissendatabase/zuid-amerika/1030-sturisoma-aureum
Jeetje, dat is toch wel de dubbele lengte dan de 150mm die plantcatfish vermeldt :O

En, aangezien ik geneigd planetcatfish voor meervallen als de standaard te zien, zou het wel kunnen meevallen met te groot worden. Als je tenminste een echte aureum te pakken heb want ik heb me laten vertellen dat er met enige regelmaat soorten onterecht als aureum worden aangeduid.

~ Ivo
 
Klop Ivo, hoe langer ik naar dat plaatje kijk van John zijn link hoe meer ik ook twijfel of ik wel een Aureum heb. Of die kleurschakeringen komen pas op latere leeftijd. Ik heb ze jong gekocht, amper 8cm.
 
en zou dit samen gaan met veel planten?

of is dat vragen om problemen 😛
 
"Young Sturisoma of any species are difficult to distinguish. S. aureum can be distinguished from most congeners by the black horizontal markings behind the first dorsal ray, that are solid vice speckled. It also appears to be the smallest member of the genus rarely reaching over six inches in length. S. aureum, when in good condition, has a long trailing fin extension from the upper caudal lobe."

http://www.planetcatfish.com/common/spe ... es_id=1167

Staan ook veel plaatjes op.

Toch wel handig om te weten. Je wilt denk ik niet thuiskomen met Sturisoma barbatum, want die bereikt volgens planetcatfish 280mm.

~ Ivo
 
Straatklinkerfm zei:
en zou dit samen gaan met veel planten?

of is dat vragen om problemen 😛
Feeding Typical of the genus. The diet should be mainly spinach, cucumber, and algae wafers with meaty food like blood worms or brine shrimp fed once per week.
Furniture Does well in a planted aquaria with driftwood.
 
Op dit forum wordt uit ervaring vermeld dat ze wel 20 cm worden. Ook Fishbase geeft die lengte aan
 
Ze hebben het daar op dat forum wel over TL, total length dus, inclusief lange filamenten.
Op planetcatfish gaat het om SL.

~ Ivo
 
Ik heb 3 exemplaren van de hand gedaan,geloof me ze worden fors. Hoe schoner het water hoe langer de draden aan de vinnen.In goede conditie langer dan de vis zelf. 18cm aan vis is geen uitzondering.
 
maar dus eingelijk niet aan te raden voor een 1.10 bak..met veel planten
 
Dan heb je het over 18cm SL Alex?

(SL: The distance from the tip of the snout to the base of the tail (caudal fin)).

~ Ivo
 
Straatklinkerfm zei:
maar dus eingelijk niet aan te raden voor een 1.10 bak..met veel planten
Spreekt de al ter sprake gekomen L010a je aan?
 
ja ik vind die zeeer mooi...

Wat is ongeveer de richt prijs van de 010a?
 
AquaVISie zei:
SL ???? verklaar je nader. :stars:
SL (Standard length): The distance from the tip of the snout to the base of the tail (caudal fin)
TL (Total length): The distance from the tip of the snout to the tip of the tail.

Op Engelstalige fora en in Engelstalige databases zeer gebruikelijk dat wordt aangegeven of het om SL of TL gaat.

Zo groot is mijn duim niet hoor 😉

~ Ivo
 
Straatklinkerfm zei:
ja ik vind die zeeer mooi...

Wat is ongeveer de richt prijs van de 010a?
Wij kochten ze voor een kleine 10e per stuk.

~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
Dan heb je het over 18cm SL Alex?

(SL: The distance from the tip of the snout to the base of the tail (caudal fin)).

~ Ivo

Idd,ik had Panamense en aureum.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan