Wat is er nieuw

sturisoma nigrirostrum

• Onderwerp starter Onderwerp starter swanny
  • Startdatum Startdatum
S

swanny

Guest
Ik heb 2 sturisoma nigrirostrum op eieren, 1 op een groot stuk en 1 op een klein stuk hout. Het kleine stuk kan ik eruit halen tegen dat ze uitkomen en apart in een bakje doen. Dat bakje staat al in te draaien. Ik heb wel een paar vragen en hopelijk weet iemand raad.
Na hoeveel dagen komen ze uit?
wat kan ik het beste geven als opfokvoer?

Volgens Planet Catfish zijn er nog geen kweekresultaten bekend. W�l van de S. aureum, misschien dat hij daar een beetje op lijkt bij de kweek. Daar komen de eieren na een dag of 8 uit en 2-3 dagen later zwemmen ze vrij. Voer is daarna het grootste probleem, zie dit artikel

Bedankt voor de reactie, ik ga de link goed doorlezen

Ik heb net het stuk hout eruit gehaald en in mijn kleine bakje gedaan. dat is gevuld met regenwater en water uit het aquarium waar ze in zaten, om wat zachter water te krijgen. In het aquarium waar ze uit kwamen is de PH 7.0 dmv automatische C02. Toen ik de stok er net in had kwamen de 1e visjes uit, totaal 6 stuks gezien. Ik was dus net op tijd met eruit halen, na 5 volle dagen. De temp waar ze in zaten was 29 graden.
het zijn kleine streepjes met een bolle buik als eierdooier. Ik ben benieuwd of ik er een paar over hou. de andere eitjes laat ik in het grote aquarium, omdat ik die er nooit goed uit kan krijgen. Ben bang dat die opgegeten worden, maar wacht maar af.

Mooi,mooi. maar, hoelang draait hij in?

Heb zelf nu ong 15 jonge sturisoma,s van 2 cm.
OOk uit de bak gehaald,en in kweekbak gezet.
Staat bij het raam ,is groen bealgt.

Jammer,dat het bakje nog niet groen bealgt is.
Daar beginnen ze na 3 dagen van te eten.

Mooi,met lange neus,he.

het bakje stond 4 dagen in te draaien. ik had 2 veel te grote TL's op het bakje gelegd met aluminiumfolie, om algen te krijgen. Die beginnen inderdaad op de ruit te komen. Ook een steen met alg begroeid erin gedaan.
Eten ze alleen algen of ook iets anders?
Ik zag vanmorgen dat er 10 rondzwemmen (hangen dan)

Ik heb gisteravond het grote stuk hout ook in het bakje gelegd, maar daar zaten maar iets van 15 eitjes op. Deze ochtend op 3 na allemaal uitgekomen en op het 1e stukje hout nog een stuk of 8.
Het gaat dus leuk tot nu toe. ik heb stofvoer gehaald van sera en spirulina poeder

Van de vorige 2 nesten toch iets van 30-40 visjes over van nu 2 tot 3 cm. Vandaag weer een nest van rond de 70-80 eieren apart in een bak gedaan.
vorige nest wordt gevoerd met spirulina tabletten en van sera babyvoer wat dierlijk is.

Nest is uitgekomen op 7e en 8e dag bij 23 graden. van het vorige nestje de grootste (3-4cm) in het aquarium terug gedaan. Het wordt anders te druk in de kleine bak.

Mooi, goed koppel ,dus.

Het zijn minstens 2 koppels, maar ik denk zelfs 3. vandaag de laatste jonge overgezet in het opkweekaquarium en het waren er 151. de laatste eieren iets van 50 laat ik maar in het aquarium uitkomen en zie wel of daar iets van gaat overleven. het worden er anders veel te veel

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan