Wat is er nieuw

Sulawesi slakken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Theo28
  • Startdatum Startdatum
T

Theo28

Guest
Goeiedag,

Vandaag zijn mijn Sulawesi slakken binnengekomen van veldhuis en er zit een beetje schade op de huisjes.

375587theo28_0_85_download.jpg

413519theo28_0_85_download.jpg

Ik vroeg mij af of dit kwaad kan.

Groetjes,
Theo

Bij mijn weten herstellen de huisjes weer zolang het niet al te ernstig is. Je gaat het wel blijven zien.
Wel mooie slak trouwens.

Dankje.
Ik vind ze zelf ook mooi alleen jammer dat ik ze niet onbeschadigd binnen heb gekregen.

Tja, ze kunnen ze niet inpakken,he. als een cadeautje.

Komt wel weer goed, ze groeien ook nog ,he.

Ik heb in een Aqua 40 de Tylo s zitten en bestel ze meestal bij Chrisgarnalenshop. ook dan hebben ze weleens een beschadiging.
dat kan verder geen kwaad hoor als er achter een stukje af is. Als ze van de ramen vallen dan heb je dat ook erg snel weer.

Ze zijn ontzettend sterk. Ik had laatst zonder het te merken per ongeluk een slak opgezogen. Daarna dacht ik, kan wel wat zand bij in de bak. Dat was ik dan in aquariumwater dat ik dan net heb opgezogen (nu met slak en al dus). Ben ik dat zand erin aan het doen, heb ik ineens die slak in mijn handen. Beestje had nergens last van en kroop gewoon verder. Hij had alleen zijn dag niet 😀

Hoeveel heb je er Theo?? Je hebt ze op grind zie ik. Ik heb dan wel zand in dat bakje.
Ik hou ze apart omdat ze een hoge kh en ph willen. In mn andere grote bak is de ph maar 6.6 namelijk.
Ik heb de yellow en de Orange En de Blue Faunus erbij. Ze staan wel in mn fotoalbum.

Ik heb 3x Sulewesi Goud en 3x Faunus bicolor. Ik heb 0,71-1,25mm filterzand in mijn aquarium en de PH houd ik rond de 7 voor mijn vissen.

Oke gelukkig! Ik moet dus gewoon even geduld hebben ik was al bang dat ik nieuwe slakken kon gaan bestellen haha. Helaas vinden de gouden Sulewesi de zachte planten in mijn aquarium wel lekker om op te knabbelen.

Ik heb geen planten erin verder. Alleen drijvend Hoornblad. Ik geef ze wel vaak sla of andijvie.
Ik heb zo n 16 stuks in de genoemde uitvoeringen. Je krijgt vanzelf jongen erbij hoor als je geluk hebt. De Faunus is ook erg mooi.

Hij verstuurd snel en netjes verder hoor. Ik bestel vaker bij Chris namelijk.

Oke ik houd het in gedachten voor een volgende bestelling.

Theo28 zei:
Dankje.
Ik vind ze zelf ook mooi alleen jammer dat ik ze niet onbeschadigd binnen heb gekregen.

Beste Theo,

Stuur mij even per mail je ordernummer even toe, dan zorg ik dat je op onze kosten een paar nieuwe slakken(zonder beschadiging) opgestuurd krijgt.
Mocht je zeggen dat word mij te druk, dan stuur ik je op een later tijdstip nieuwe slakken toe.

Ik hoor het wel(liefst even per mail).

Natuurlijk excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,
Harry

harry@aquariaveldhuis.nl

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan