Wat is er nieuw

sumantraantjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter laurien
  • Startdatum Startdatum
L

laurien

Guest
ik heb 5 sumantraantjes aangeboden gekregen.
maar heb zelf al barbelen kegelvlekjes en zalmpjes en kersenbuikjes zou ik ze daar bij kunnen zetten.

Hoi Laurien,

Om deze vraag te kunnen beantwoorden hebben we wel wat meer info nodig. Zoals hoe groot je bak is, wat de inhoud is en ook hoeveel je er van wat hebt inzitten.

Meerde scholenvissen bij elkaar welke ook nog in dezelfde waterlaag zwemmen is meestal niet aan te raden tenzij ze in een groot aquarium zwemmen, en dan denk ik wel aan minimaal een 2meter aquarium.

Uit een ander topic blijkt 81cm http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1634273

Hier kunnen geen sumatranenbij. Hetiste klein en het gaat niet goed samen met een Betta. Ook is het goed om je visbestand eens flink onder de loep te leggen. Zo gaan de kersenbuiken zodra ze gaan voortplanten voor een slachtpartij zorgen.

als ik kijk hoe ze in mijn 210cm bak scholen vind ik 81cm echt veel te klein. ze benutten veel ruimte. of zwemmen ze al in je 81 bak?

110 liter heb ik dat is zo 81 cm.
maar ze doen het goed ze doen niemand kwaad ofzo

Het gaat er omdat ze meer zwemruimte vereisen zodat ze hun volle gedrag kunnen ontplooien. Ook is 5 wel heel weinig.

En dan die Kersenbuiken die zitten al helemaal krap en als ze jongen krijgen. Nou dan dan zal alles in een hoek gedreven worden door pa en ma.

mij kersenbuikjes hebben al 10 jongen. maar ze jagen ze alleen maar weg de andere vissen heb wat planten erin staan en daar zitten hun in is hun plekje. niemand komt daarbij.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan