Wat is er nieuw

Sumatranen?

bosman

Well-known member
Lid geworden
20 december 2009
Berichten
54
In de ogen van sommige is de sumatraan een beetje beginners visje, maar ik heb er altijd veel plezier aan beleefd omdat er altij wel iets gebeurd in de bak en daarnaast is het het eigenlijk een hele mooie vis om te zien ook.

Ik zie hier niet zo heel veel items over sumatranen en ik vroeg me af of er nog mensen die een leuk schooltje in de bak rond hebben zwemmen.

Ik zit er zelf aan te denken om tzt toch weer eens een leuk schooltje sumatranen in de bak te doen. stuk of negen samen ofzo lijkt me een mooi aantal.

Ik was eens benieuwd naar de ervaringen hier.
 
Ik heb acht groene Sumatranen rond zwemmen. het is een mooi schooltje wat lekker bij elkaar zwemt en er gebeurd altijd wel wat (erg levendig en absoluut niet schrikachtig). Heb ook een schooltje Columbia Tetra zwemmen en die vertonen weer heel ander gedrag.
 
In mijn 2-meterbak (over een paar maanden) komt een school van 15 stuks 'cobalt' sumatranen. Toen ik net begon met de aquariumhobby had ik er 3. Ontzettend schuw natuurlijk, maar ik vond ze erg mooi. Eindelijk heb ik ze binnenkort weer, maar dan in een fatsoenlijke school.
 
Ik blijf dit een van de mooiste barbeelsoorten vinden, zeker in een grote groep, waar ook een echte hi�rarchie is. Als ik overga naar een meterbak komt er zeker een groep in.
 
Ik zes gewone sumatranen zwemmen, ik wil binnenkort uitbreiden naar waarschijnlijk 15 stuks. En dan neem ik ook wat groene.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: denken moet je niet teveel doen hoor met dit weer
      Terug
      Bovenaan