Wat is er nieuw

Sunset babyguppen welke kleur??

• Onderwerp starter Onderwerp starter liesjeeee
  • Startdatum Startdatum
L

liesjeeee

Guest
Hoi allemaal,

Ik had 1 sunset mannetje en ik heb hier 3 willekeurige vrouwtjes uit de dierenwinkel bijgezet, omdat de man uit de viswinkel zei dat ongeveer 80% van de nakomelingen kleur bepaald wordt door het mannetje.

Ondertussen heb ik 11 babygupjes uit en is mijn sunset mannetje helaas overleden (was ook al wat ouder). De babyguppen zijn nu ongeveer 1 maandje.
Echter als ik na de kleuring van de babyvisjes kijk, vrees ik dat de mama's uit de viswinkel zwanger zijn geweest van een andere gup, want ze lijken helemaal niet op sunsets!

Op 1 na zijn ze allemaal donker van kleur en hebben de meeste een echt zwarte staart tot en met in de vin een puntje zwart en een witte buik. Sommige zijn iets grijziger, maar een stuk of 6 zijn echt zwart.

Na hoeveel weken zou de gele kleur van sunsets in de vinnen te zien zijn?? en is het nog mogelijk dat het toch sunsets baby's zijn, ondanks de zwarte kleuring in het lijf??

Ik hoop dat iemand die eerder sunsets gekweekt heeft mij meer kan zeggen over de kleuring van babyguppen!

Groetjes,
Liesje

De gouden grondkleur is al zichtbaar vanaf de geboorte, heb zelf baby guppen rondzwemmen van een week of twee oud en deze zijn dus al geel vanaf de geboorte. Ik denk toch dat je vrouwtjes al bevrucht waren van in de winkel. Hadden je vrouwtjes een gele grondkleur? Want uit goud x goud komen normaal gezien 100%goudkleurige jongen, toch als de moeder en de vader uit een zuivere gouden stam komen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan