Super dringend hulp gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

seahorse

Guest
ik heb echt hulp nodig! ik was 2 weken op vakantie ik kom thuis en werp een blik op mijn indraaiend aquarium en dit zie ik!!!

vreselijk!!!!! wat doe ik hieraan snel antwoord graag ik ga morgen naar de LFS wat doe ik hieraan?


alg.jpg



vreselijk!!!!! wat doe ik hieraan snel antwoord graag ik ga morgen naar de LFS wat doe ik hieraan?
grtjes seahorse
 
Heeft het licht aangestaan en zo ja hoelang en wat zijn de waterwaarden? Heb je een totaaltje van de bak?
Is het een net opgestarte bak?
 
de bak draait 3 weken en 5 dagen ik dacht dat er op de 2 de week al algen op de cryptocoryne zaten iemand heeft toen gezegd dat dit normaal was en na een maand weer zou verdwijnen een totaaltje van de bak komt snel ik heb vernomen dat co2 kan helpen moet ik hiervan de vloeibare versie of een systeem nemen?
ik moet wel vermelden dat ik zo'n kleine 70 euro tot mijn beschikking heb echt niet meer geld
nog een vraag ik was morgen van plan om de eerste vissen te nemen al weet ik nu dat ik dit nog een paar weken moet uitstellen hoeveel weken moet ik dit uitstellen?
het licht staat 11 en half uur per dag ik neem aan dat dit 8 uur per dag moet
 
Zonder co2 zou ik het licht terugzetten naar 6 uur. Zorg dat je plantenvoeding op orde is. Dan gaat het alg wel weg. Duurd wel even
 
Zo te zien is het ook een soort draadalg die je er wel uit kan halen. Ik zou het ook zoveel mogelijk proberen te verwijderen.
 
ok ik heb gehoord dat de tandenborstel een goede methode is wat vinden jullie?
 
Een tandenborstel kan goed, wat ook mogelijk is om een houten saté-pen te nemen en deze in de alg rond te draaien, dan rol je het makkelijk weg zonder de bladen te beschadigen.
 
yes de alg verliest...weeral dus gewoon houten saté-pen in mijn aquarium en er de algen mee verwijderen ga nu beginnen!
 
ga ik doen voor mensen die willen antwoorden doe maar in het topic hierboven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan