Wat is er nieuw

Super home 25 - aqua flow 100

E

Exola

Guest
Medehobbyisten,

Mijn vriendin haar eerete aquariumpje gekocht via Marktplaats, een super home 25.

Nu (b)lijkt toch het bijbehorende filter te sterk voor deze bak. Het interne filter, de aqua flow 100 pompt het water met 200liter per uur rond, en ik krijg niet het idee dat knijpen helpt.

Screenshot_20170921-212411.png

Dit is (tijdelijk) opgelost met filterwatten voor de uitlaat.

IMG_20170921_212033.jpg

Is dit een bekend probleem ? En is deze oplossing slecht voor het filter of is dit een prima oplossing voor lange termijn ? Ik hoor graag van jullie!

Zit tog een schuitje op de voorkant?

50l/u indien helemaal geknepen is alsnog 2x je bak inhoud per uur, dat is niet teveel..
Je zou (als je wat hebt liggen) een stukje pvc buis kunnen nemen en daar een spray bar van maken.
Of er 1 kopen en erop zetten.

Denk persoonlijk niet dat de watten kwaad kunnen zoals je ze nu hebt

Zit tog een schuitje op de voorkant?

50l/u indien helemaal geknepen is alsnog 2x je bak inhoud per uur, dat is niet teveel..
Je zou (als je wat hebt liggen) een stukje pvc buis kunnen nemen en daar een spray bar van maken.
Of er 1 kopen en erop zetten.

Denk persoonlijk niet dat de watten kwaad kunnen zoals je ze nu hebt

Bedankt voor je snelle reactie! De combinatie spraybar+volledig geknepen zorgt alsnog voor een te sterke stroming. Daarnaast is de vermindering in output dermate weinig dat ik niet geloof dat deze van 200l/h teruggevoerd naar 50l/h.

Ik heb net al geïnformeerd naar een aquaflow 50, maar deze lijken alleen in het nieuwe model verkrijgbaar te zijn. En deze passen niet in de daarvoor bestemde ruimte. Ik hoor morgen meer van de webshop.

Het is maar een idee, maar misschien kun je de filterbehuizing er wel helemaal uit halen (zit naar mijn mening toch op een gekke plek), dan kun je vervolgens een filter naar keuze gebruiken...

Ik gebruik deze filters ook in de nano s van 20 en 30 liter en geknepen is de stroming dan echt niet zo sterk vindt ik.

Niks voor mij die aqua-flow zonder behuizing .
Persoonlijk vind ik maar 1 groot nadeel aan die filter .
Die eruit halen om de spons uit te knijpen .

Normaliter ben ik het met jullie eens, echter vind ik in een nano bak de zwarte behuizing een beter aanzicht dan een los filter en verwarming.

Het filtercapaciteit is goed mijn inziens, maar de betta vind de stroming toch echt te sterk. Voor alsnog doen de filterwatten wonderen.

Kun je die uitstroomkop niet nog wat verder richting het snoer achter draaien?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan