Wat is er nieuw

Super lage GH waarde.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter EvaXl
  • Startdatum Startdatum
E

EvaXl

Guest
Ik ben van plan om binnenkort wat visjes te nemen. De bak heeft al een paar weken ingedraaid en heb geprobeerd een basis lijn uit te zetten wat betreft de waardes van het kraanwater en heb het aquarium water door middel van druppel tests in de gaten gehouden.
Nu stuit ik op het volgende dilemma.
Ik heb bronwater en de GH waarde is 1,5! (dus na 3 druppels kleurde het water al groen)
Dit is dus veel te laag voor guppies. Nu heb ik geprobeerd de waterwaardes in het aquarium goed te krijgen met GH-zout wat nu stabiel is rond de 10. Nu heb ik daar wat vragen over.

-Is 10 voldoende voor guppies?

-Kunnen ze gelijdelijk aan, aan een iets lagere waarde kunnen wennen?

- wanneer ik 1x in de week 20% zal verversen, moet ik dat nieuwe water weer eerst op dezelfde GH brengen die het aquarium heeft? Of eerst vers water toevoegen, water testen en dan GH-ZOUT toevoegen?

Alvast bedankt.
 
Kunnen ze gelijdelijk aan, aan een iets lagere waarde kunnen wennen?
Op welke gh waarde zaten de guppen in de winkel(of waar je ze had gekocht)?😉
 
Ik heb ze nog niet gekocht. Ik wilde m'n bak eerst 4 weken laten indraaien en de waardes een beetje binnen de normen hebben. Maar dat is wel een goede om te vragen
 
Ja 🙂
 
Hier is de GH rond de 12-13 maar ik zou eerst het water op de gewenste gh brengen en het daarna inbrengen na het verversen. Zelf zou ik ook wekelijks 10% verversen, maar dat is aan jou de keus natuurlijk😉

https://www.aquaforum.nl/leo/guppen.pdf
 
Kunnen ze gelijdelijk aan, aan een iets lagere waarde kunnen wennen?
Guppen zijn best sterke vissen, maar ik heb gelezen dat ze het liefst rond de 10 dh zitten. En 1,5 is daar heel erg onder. Vissen die in extreme milieu's leven, doen er vele generaties over om zich aan te passen.
Geen idee of een guppy eraan went, ik zou het gewoon telkens weer verhogen.😉


Of je neemt vissen die daar tegen kunnen, hoef je het water ook niet aan te passen. Ik moet met mijn nieuwe aquarium de hardheid en de ph omlaag hebben.😀😉
 
GH van 1,5 is uberhaupt erg laag. ook voor plantengroei.

zou zelf elke week 20% verversen met voorbewerkt water. dus idd waar je eerst de GH hebt opgehoogd.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan