Wat is er nieuw

Super stille filter/pomp

• Onderwerp starter Onderwerp starter Manjafiek
  • Startdatum Startdatum
M

Manjafiek

Guest
Hi all, ik heb vandaag een aquarium (biorb) teruggebracht naar de winkel met een luchtfilter. Ondanks dat deze echt niet heel veel geluid maakt kon ik er niet aan wennen. In de woonkamer naast de bank en wanneer ik Netflix aan het kijken was hoorde ik continu een zacht gebrom van de filter. Ook de Superfish smart air 2 (enjoy the silence)....nou geloof me, die maakte nog meer herrie dan de originele biorb. Bestaat er überhaupt een zeer stille filter of moet ik deze hobby naast me neerleggen? Geld speelt geen rol, ben bereid wat meer te betalen voor stilte 🙂. Wel goed om te weten dat ik er over denk om een Dennerle van 30/35 L aan te schaffen. Dus ik heb geen super sterke pomp nodig die een draaikolk gaat produceren (van plan een Betta te houden). Is de standaard Dennerle nano hoekfilter echt stil genoeg of raden jullie een andere filter aan?

Dat hoekfiltertje die je noemt is volgens veel leden stil en ik heb goede ervaringen met de Aquaflow 100.

Wat zijn de afmetingen van het aquarium?
Ik ben zelf erg blij met filters van Eheim. Mocht er onverhoopt een onderdeel stuk gaan of vervangen moeten worden dan kun je deze vrijwel altijd los kopen.

Ik heb een jbl i60 naast m’n hoofd gehad en nooit een nacht er slecht op geslapen

Hier het hoekfilter van Dennerle (Eckfilter zoals die ook wordt genoemd) gehad in een... 30-40 liter bakje incl betta.
deed het prima, en ik hoorde hem niet!

Het enige nadeel van deze filters:
de cartridge kan je 1-2x uitspoelen en dan moet die wel vervangen worden, indien je verder een bak heb die mooi in evenwicht is (lees biologisch actieve bodem) dan is dat verder geen issue.

Hier het hoekfilter van Dennerle (Eckfilter zoals die ook wordt genoemd) gehad in een... 30-40 liter bakje incl betta.
deed het prima, en ik hoorde hem niet!

Het enige nadeel van deze filters:
de cartridge kan je 1-2x uitspoelen en dan moet die wel vervangen worden, indien je verder een bak heb die mooi in evenwicht is (lees biologisch actieve bodem) dan is dat verder geen issue.
Beetje handig iemand kan zelf een stuk vlieseline erin plaatsen of zoals ik bij een vd filters gedaan heb een fijne filterspons van Juwel op maat maken en de cartridge hierdoor vervangen.

Laat vlieseline genoeg water door dan?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan