Superfisch retro-led....

R

Rogerke45

Guest
Vandaag 4 retro leds van Superfisch boven mijn 70x70x70cm kubusbak gehangen. Ik heb ze in 2 kleuren gekocht, de color en de bright, 2 stuks van elk en die om en om vlak boven het wateroppervlak gehangen met zuignappen. Het resultaat is enorm, zo veel en zo'n prachtig helder licht ! Mijn T8 tl's kwamen niet zo diep.

Foto's volgen nog :)
 
@Rogerke:Heb een aquarium van 220x70x70 cm.
Heb er slechts 2 Retrofit lampen boven hangen vam 150 cm.
Waanzinnig mooi licht voor een hele goede prijs.
Kortom een aanradert!!! :thumbs:
 
Heb net je topic bekeken uaruman, je vissen kleuren prachtig onder die leds.

Ik was eerst van plan mijn kubus te vervangen door een lange bak van 1.60m maar nu ik dit licht zie blijft de kubus toch nog maar een tijdje staan. Waarschijnlijk kan ik nu ook planten houden die meer licht nodig hebben. Mijn ledbalken zitten elk op een schakelklok en gaan 's morgens om de beurt aan met tussenpozen van een half uur en 's avonds gaan ze weer om de beurt uit.
Voor iets meer dan 200 euro was ik klaar met 4 ledbalken.

Waarom zijn die leds zoveel helderder dan T8 tl's ?

Op de foto's in onderstaande link is de T8 kap nog te zien, die is nu compleet vervangen. De ledbalken hangen vlak boven het wateroppervlak, 2cm, en zijn bevestigt met zuignappen onder op de glazen strips aan de zijkant waar de dekruiten op rusten. Ideaal zo!
 
Ondertussen de Superfisch retroleds vervangen door 2 balken van Tecatlantis, deze geven een flinke bak meer licht. Zelfs zoveel licht dat rode Cabomba groeit als kool :)

Ik maak binnenkort een nieuw fototopic van mijn bak aan.
 
Hey Roger, ik ben wel heel benieuwd hoe je bak er nu bij staat.
 
Rikkert zei:
Hey Roger, ik ben wel heel benieuwd hoe je bak er nu bij staat.

Komende week maak ik een nieuw topic aan van mijn bak. Het is ondertussen een heuse plantenbak geworden en nu ik een bak meer licht erin heb komen ook planten in aanmerking die veel licht willen.

Komende vakantie gaat de bak helemaal op de schop en maak ik er een echte plantenbak van met wat spiderhout.
Ik kan nergens voorbeelden vinden op internet van een grote kubusbak die is ingericht als plantenbak, wie wat weet mag het zeggen.
 
Rikkert zei:
Hey Roger, ik ben wel heel benieuwd hoe je bak er nu bij staat.

Mijn huidig plantenbestand:

Aponogeton longiplumulosus
Bolbitis heudelotii
Cabomba piauhyensis rood
Ceratopteris thalictroides
Cryptocoryne wendtii broun
Cryptocoryne indonesii
Cryptocoryne balansae
Crinum calamistratum
Eichhornia Crassipes
Hygrophila difformis
Microsorum pteropus
Microsorum pteropus Trident
Pistia straitoites
Ceratopteris thalictroides

PH 7
KH 8
NO3 20
PO4 2
 
Hoi Rogerke,

Toch te weinig licht die Retrofits??
Heb niet echt een plantenbak en manen houden niet van veel licht.

Ben benieuwd hoe je bakkie met de nieuwe leds en planten is geworden.
 
Mooie plantenlijst. Nu ben ik nog meer benieuwd naar hoe het er uit ziet.
 
Terug
Bovenaan