Superfish 200


B

Barr

Guest
Hallo, hier een vraag over de superfish 200 binnenfilter. Hij maakt best veel lawaai, is geen trilling maar komt rechtstreeks van de rotor. Nu heb ik er een geruisloos lichter filtertje bij staan voor een mooie flow. Kun je snachts die grotereuitzetten. ( blijft evengoed een strominkje over) of is dit dan ook slecht voor de bacteriën in het grote filter?
groet Barr
 
Het filter nooit uitzetten @Barr.
De bacterien hebben afdoende zuurstof en voeding nodig om te overleven. Je hoort wel bij onverwacht uitval van een filter, bv bij stroomstoring, dat het geen negatieve gevolgen heeft voor de waterkwaliteit maar je zou dit echt niet moeten willen nacht op nacht.

Hoe lang draait je filter eigenlijk? Kan zijn dat zich nog een biofilm bij de rotor/as moet vormen, dan wordt een filter beduidend stiller.
Toevallig nog lucht in je filter? Dit zou je eruit kunnen krijgen door het filter onderwater diverse richtingen op te kunnen kantelen.
 
Dan hoop ik dat het nog iets stiller wordt Bedankt vd reacties
 
De superfish 200 kreeg ik bij mijn aquarium. Heb em even als bijpomp gebruikt maar hij was geruisloos hoor. Ik zou er zeker nog even mee frummelen.
 
Vaak moeten ze ook even indraaien zodat zich een biofilm vormt dus ik zou het even afwachten. Ik heb al vele 100 gebruikt en ben eigenlijk altijd tevreden over deze terwijl er aan beide kanten van het bed een wordt gebruikt en we horen ze niet.
 
Ik zou dat Superfish filter lekker wegggooien. Rotzooi. En nooit stil genoeg te krijgen.
 
Motiveer rotzooi ;) los ervan dat jij met stil krijgen geen goede ervaringen hebt.

Mijn ervaringen met deze filtertjes zijn ook niet beroerd. Moest soms kijken of die wel liepen zo stil.

De spons zou TS @Barr in tweeën kunnen knippen en dan een helft vervangen door bv Siporax. Ook als TS niet besluit een deel door bv Siporax te vervangen, is het in tweeën knippen van de spons een aanrader in mijn ogen. Dan hoef je nooit de hele spons schoon te knijpen waardoor de bacteriecultuur minder een opdonder krijgt.

@Barr, Misschien heb je het elders geschreven maar heb ik het gemist. Over welk bak praat je en wat is je bezetting?
Nou roept de een dat het niks is, de ander vindt weer van wel... maar is het filter wel zo geschikt voor jouw bak... Als je bv garnalen hebt zou je aanpassingen moeten maken of toch naar een ander filter uit moeten zien.
 
Ik zou dat Superfish filter lekker wegggooien. Rotzooi. En nooit stil genoeg te krijgen.

Ook ik ben dat niet me je eens want zoals ik al zei staat op elk nachtkastje een nano met een Aquaflow 100 en die hoor je echt niet. Natuurlijk kun je pech hebben maar dat geldt voor alle filters denk ik.
 
Heb meerdere van die filtertjes gehad, geen enkele was stil. Ook niet na een tijdje draaien. Ik heb van alles geprobeerd: uitstroom beperken, kantelen, andere hoogte, wel of geen spraybar, kussentjes tussen het filter en de ruit. Er bleef altijd een niet monotoon geluid achter.

Voor mij een reden om het te bestempelen als rotzooi ;)
 
Heb meerdere van die filtertjes gehad, geen enkele was stil. Ook niet na een tijdje draaien. Ik heb van alles geprobeerd: uitstroom beperken, kantelen, andere hoogte, wel of geen spraybar, kussentjes tussen het filter en de ruit. Er bleef altijd een niet monotoon geluid achter.

Voor mij een reden om het te bestempelen als rotzooi ;)

Dat waren de maandagmorgen exemplaren denk ik ;)
 

Bijlagen

  • spreukentegel_De_eerste_5_dagen_na_het_weekend_zijn_het_beroerdst_daarna_gaat_het_wel_weer_138...jpg
    spreukentegel_De_eerste_5_dagen_na_het_weekend_zijn_het_beroerdst_daarna_gaat_het_wel_weer_138...jpg
    88.8 KB · Weergaven: 62
Ik zou dat Superfish filter lekker wegggooien. Rotzooi. En nooit stil genoeg te krijgen.
Heb meerdere van die filtertjes gehad, geen enkele was stil. Ook niet na een tijdje draaien. Ik heb van alles geprobeerd: uitstroom beperken, kantelen, andere hoogte, wel of geen spraybar, kussentjes tussen het filter en de ruit. Er bleef altijd een niet monotoon geluid achter.
Ik had wel een andere motivatie verwacht want in je eerdere bericht heb je het over 'rotzooi' èn "nooit stil genoeg te krijgen". Maar je punt is wel duidelijk zo. Jij hebt veel mindere ervaringen met die filtertjes dan ik heb en laten we eerlijk zijn. Helemaal stil zijn ze pas wanneer ze in een kartonnen doos opgeborgen zijn :DD
 
Hier een aquaflow 100 filter en dat heeft een paar weken geduurd voordat ie stiller werd.
Met stiller bedoel ik dus niet dat ik hem helemaal niet hoor. Aquarium staat in de kamer en als ik ernaast sta hoor ik het filter. Ook als het verder in huis stil is hoor ik het filter als ik op de bank zit bv. Ook mijn andere aquariumfilter hoor ik dan. Muisstil is het dus niet voor mij.
 
Dan snap ik niet waarom ik beide 100 niet hoor als ik op bed lig en hij naast me staat te draaien op 70cm afstand maar ja dat zal dan de leeftijd wel zijn :eek:
 
  • Haha
Waarderingen: FRMB
Dan snap ik niet waarom ik beide 100 niet hoor als ik op bed lig en hij naast me staat te draaien op 70cm afstand maar ja dat zal dan de leeftijd wel zijn :eek:
Ik moet zeggen dat mijn gehoor idd nog erg goed is (ook ik ben de jongste niet meer;))) En de ene persoon ervaart geluid ook anders dan de andere. Daarnaast zit er misschien ook wel een beetje verschil in de filters al dan niet in combinatie met de plek in het aquarium en doorgeven van trillingen bv.
 
Ik moet zeggen dat mijn gehoor idd nog erg goed is (ook ik ben de jongste niet meer;))) En de ene persoon ervaart geluid ook anders dan de andere. Daarnaast zit er misschien ook wel een beetje verschil in de filters al dan niet in combinatie met de plek in het aquarium en doorgeven van trillingen bv.

Wacht maar tot je 55 bent :DD :p
 
Met stiller bedoel ik dus niet dat ik hem helemaal niet hoor. Aquarium staat in de kamer en als ik ernaast sta hoor ik het filter. Ook als het verder in huis stil is hoor ik het filter als ik op de bank zit bv. Ook mijn andere aquariumfilter hoor ik dan. Muisstil is het dus niet voor mij.
Dat is geen enkel filter.
Externe filters kan je in een kastje zetten wat je kan isoleren tegen geluid waarmee het muisstil kan worden
 

Terug
Bovenaan