superfish 20liter inrichting vraagjes


P

prullebakje

Guest
hallo

weet niet of ik in het juiste kader heb geolaatst maar wist niet echt waar ik het topic moest openen .

even voorstellen
ik heb 2 aquariums waarvan 1 een superfish 20 liter bakje dat meer gebruikt werd voor mijn amcistrusjes in te houden van een kweek, nu zijnze al een tijdje opgegroeit en staat mijn bakje nu leeg aan het draaien vis het wat zielig zicht nu zo
, nu heb ik wat vraagjes

- de lamp die er inzit is de lamp die je erbij krijgt als je het bakje koopt nu ik vind het veel te licht en het is een gewone witte lamp ,ik heb een blouwe gehad maar gaf niet voldoende licht en mijn planten groeien niet mooi ondervind ik , dus en opzoek naar een sterkere betere lamp .

- ik ben opzoek naar een paar plantjes die weinig ligd nodig hebben , ik geef nu wel easy carbo (vloeibare co2) de plantjes die er nu inzitten is ( javamos,crypto,polismerma,en een plantje waar ikde naam niemeer van weet ...

-- ik zou er graag garnaaltjes inzetten nu ik heb daar totaal geen evaring mee nu hoeveel kunnen er zo in en welke soorten passen hier in ?

mvg
 
Re: superfish 20 liter inrichting vraagjes

De meeste dwerggarnalen kunnen wel in zo'n bakje. Als je begint met een groepje van 10 vuurgarnalen of citroengarnalen vermenigvuldigen ze zich vanzelf.

Een plantje dat weinig licht nodig heeft is bijvoorbeeld een Anubias.
 
Re: superfish 20 liter inrichting vraagjes

Een andere plant is de Crypto en de Mosjes.Of de Sagitaria Sabulata.
Je kan in principe zoals al gepost alle dwerggarnalen er wel indoen.
Als ik bepaalde topics moet geloven is de max 5 per liter maar ik zou zelf 30 of 40 in zo n bakje al redelijk vinden.
Ze moeten ook een beetje de ruimte hebben.
Een startgroep van 10 a 15 is dus leuk denk ik zo.
 
Re: superfish 20 liter inrichting vraagjes

Oke vriendelijk bedankt voor de hulp
 

Terug
Bovenaan