Wat is er nieuw

Superfish 30 liter van Jarne99

Jarne99

Well-known member
Lid geworden
12 december 2016
Ik heb dit bakje intussen al een tweetal jaar en het heeft al voor meerdere zaken dienstgedaan waarvoor het niet geschikt is. Tot een week geleden zaten er oryzias woworae in, deze zitten nu in een tijdelijk bakje maar mogen morgen hun intrek nemen. De vorige inrichting is gewoon weggegooid. Tussen het grind bleef te veel vuil zitten en de planten zaten vol (blauw)alg.

Nu zit er dennerle afgerond grind in (niet pH verlagend) met een korrel van 1-2 millimeter, hetzelfde als in mijn Sulawesi aquarium, enkele seiryu rotsen en wat kienhout.

De originele superfish filter, verwarmer en filterkast zijn er uit gehaald en vervangen door een Sera 25 watt verwarmer en een al ingedraaide dennerle hoekfikter XL.

Qua planten zit er naaldgras, pogostemon helferii, Javamos, waterpest en 1 blaadje limnobium in.

De huidige bewoners zijn twee Helena's en morgen nog zes rijstvisjes erbij. Binnen een week ofzo voeg ik waarschijnlijk nog een groepje bijengarnalen toe en enkele Helena's extra.

9162AB8EfUoiS5FtOGnUlG4eKce24Bkr.jpeg

Waterpijp is bijgevuld en vissen zitten er in. Ze eten al goed en zwemmen rustig rond dus verhuizing geslaagd. Vrouwtjes zijn ook meer op kleur dan een week geleden dus de stress is (grotendeels) weg.
Bekijk media item 141

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan