Wat is er nieuw

superfish 8 home wat kan ik er mee ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter cors
  • Startdatum Startdatum
C

cors

Guest
onlangs op marktplaats een superfish 08 gekocht
het leek me een leuk bakkie voor op mijn bureau

het is een kleine acht liter bakje met ingebouwde verlichting en een pomp , ook de verwarming kan je onzichtbaar wegwerken.

echter het heeft een groot nadeel de verlichting blijft constant branden en als ik er een tijdschakelaar tussenzet valt de pomp uit en het licht springt niet automatisch aan
ombouwen lijkt me te technisch

maar wat zou ik er (diervriendelijk) in kunnen houden ? ik kan natuurlijk wel een donker plekje creëren ?
op de folder zit er een betta in , maar ik ben meer van de garnalen,kreeften/krabben etc

iemand tips ?

https://www.aquastorexl.nl/superfish-home-8-zwart.html

8 liter, een bèta of een paar garnalen meer kun je daar niet echt in houden

dan zouden het garnalen worden, maar zouden die tegen constant licht kunnen ?

dan zouden het garnalen worden, maar zouden die tegen constant licht kunnen ?
Geen aquarium kan tegen constant licht, dat wordt een grote algbende.

Ik kan mij niet voorstellen dat je het licht niet apart kunt schakelen van het filter. Wellicht zit er een aan/uit knop op de kap zelf?

Verder mee eens, een paar garnalen moet lukken maar zelfs voor een betta vind ik dit al wel wat krap.

Edit: Ik heb nog even verder gezocht wat een stom ding. Hieronder nog een topic gevonden waar ze na wat knutselen het voor elkaar hebben om de verlichting apart te schakelen van de pomp. Je geeft al aan dit niet te willen doen en dan zal ik eerlijk zijn, zet dat ding weer op marktplaats en laat het een probleem van de volgende zijn 😉

https://aquaforum.nl/threads/superfish-home-8-verlichting-regelen-plug-and-play.98641/

Laatst bewerkt:
In 8 liter een betta is ook wat zielig. Die gaat zich de pokken vervelen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan