Wat is er nieuw

superfish aqua 20

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Onno2001
  • Startdatum Startdatum
O

Onno2001

Guest
Hey iedereen,

Dit is een vraag voor de mensen die een superfish aqua 20 hebben/gehad of iets van weten. 🙂
Ik zou graag als het zou mogen van mijn ouders een superfish aqua 20 kopen. Het aquarium zou dan op mijn kamer komen, maar de filter mag dus geen lawaai maken dus weet er iemand of de filter van dit aquarium lawaai maakt of stil is? :S

Bedankt

Groetjes
 
ik heb de panorama 40, filtertje is goed stil.

ik heb nu een sponsfilter met luchtpomp, die maakt wel veer herrie XD
 
Bedankt voor je snelle recatie nilo1804! 🙂
Weet je welke filter er zit in de aqua 20?

Groetjes
 
Moet jij dan ook op je tenen lopen?

Weet je, we hebben een hond.
En jullie? Heeft die dan sokjes aan?
 
Het aquarium is voor op mijn kamer dan heb je toch liefst dat de filter geen lawaai maakt? :S
 
Tja wat is lawaai? Ik word bijvoorbeeld al helemaal horendol van de hoge pieptoon die uit de wekkerradio komt, en geloof me, ik ben de enige die het hoort! Elke pomp zal tot op zekere hoogte een soort van bromgeluid hebben. De ene net iets meer dan de ander. Tis maar net of je het zelf hoort en storend vindt. Je zult dit geluid overigens niet in andere kamers horen denk ik.
 
@bertus onno mag toch willen dat zijn filter geen lawaai maakt?
Maare de filter van de aqua 20 is de aquaflow 50 volgens mij en deze maakt geen lawaai als ie eenmaal draait.
 
Oke,bedankt voor de informatie! 🙂
Ik zal nog wat rondzoeken op het internet. :computer:



Groetjes
 
Danku Bbbart voor de informatie! 🙂
 
Een filter wat je niet hoort bestaat niet. Ze maken altijd wel een beetje geluid. De een net iets meer dan de ander, echt storend is het denk ik niet. Tenzij hij echt pal naast je oren op het nachtkastje staat. Naast een klokradio waar een zeer hoge pieptoon uit komt... 😀

Zijn je ouders er bang voor dat jij er niet van kunt slapen of zij?
 
Oke,dat het een beetje geluid maakt kan geen kwaad. Het aquarium zou dan op mijn bureau staan een paar meter van mijn bed. Ze zijn denk ik bang dat ik er niet van zou kunnen slapen ,want zij slapen een verdieping onder mij dus zij kunnen er al niks van horen. 🙂


Groetjes
 
Met die kleine filtertjes,die hoor je niet, onderwater.
Heb er zelf een 10 verschillende. die ik ook niet hoort.
Weet jij wat gewenning is?
Dat je met 2-3 dagen er door heen slaapt.
 
Bbbart zei:
@bertus onno mag toch willen dat zijn filter geen lawaai maakt?
Maare de filter van de aqua 20 is de aquaflow 50 volgens mij en deze maakt geen lawaai als ie eenmaal draait.

Dat is zo,Bbbbbbart.

Je hoeft niet voor hem op te komen,hoor, ik bijt niet.

Van mij maken ze ook geen lawaai.
Mag ook wat kleiner zijn.
 
Ik ben zelf niet zo'n fan van die Superfish filtertjes, die kunnen aardig wat lawaai maken (Is mijn ervaring).
 
Ben ik het mee eens,tegenover de goeddraaiende staan een hoop van deze filtertjes met problemen.
 
Zelf heb ik ook een superfish (aquaflow 100) pompje in mijn aquarium op mijn slaapkamer en ik kan er prima mee slapen, maar kan me inderdaad voorstellen dat het echt afhankelijk is van de persoon.
 
Het geluid van zo n pompje kan ook rustgevend werken, ik heb er geen last van. Verder kan hetgene waar het lucht in het water komt/ waar de belletjes uitkomen van hout eraan hangen/kopen, maakt ook minder lawaai als je die eraan hamgt ipv die standaart uitlaatdingem van een luchtpomp
 
Oke bedankt voor de informatie!
 
Bedankt voor de informatie iedereen! 🙂
 
Bertus zei:
Met die kleine filtertjes,die hoor je niet, onderwater.
Heb er zelf een 10 verschillende. die ik ook niet hoort.
Weet jij wat gewenning is?
Dat je met 2-3 dagen er door heen slaapt.

hmm niet helemaal met je eens. Ik had in een kleine bak een Rena filterje... was blij dat die niet naast mijn bed stond anders had die hele bak na 2 nachten in de voortuin gelegen ...

😀
 
Nou,ik heb er ook 2, die hoor je niet.
Wel ,als er lucht in zit,dat is met elk filter.
 
Ik denk ook dat het ermee te maken heeft hoe schoon je oren van binnen zijn....

























😀

woehahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
 
Bertus zei:
Met die kleine filtertjes,die hoor je niet, onderwater.
Heb er zelf een 10 verschillende. die ik ook niet hoort.
Weet jij wat gewenning is?

Je vertelde laatst in een ander topic dat je aardig doof was vanwege je werk.... 😉
 
Ook dat. Vroeger keek je niet zo nauw.
Achter de cirkelzaag, kettingfrees, lintzaag.
Tot inspectie binnen kwam.
En bekeuringen uit deelde.
Was gelijk afgelopen.
 
Mijne staat naast m'n bed, soms maakt ie geluid maar dan zit er iets los of zit er lucht in, dit kan je zelf verhelpen.
 
Ik vind de filters van Superfish ook niet echt goed. Ze zijn wel goedkoop, maar dat merk je dan ook wel. Heb er hier 4,zowel groot als klein en ze maken allemaal herrie. De dopjes van de sproeibuis slijt ook snel en die kan je niet apart kopen.
Voor 10-20 euro meer heb je er ��n van bijvoorbeeld Eheim, die in ieder geval stiller is..
 
Voor 10 euro meer heb je ook een prima filtertje van Dennerle bv.
 
visstisck zei:
Voor 10-20 euro meer heb je er ��n van bijvoorbeeld Eheim, die in ieder geval stiller is..
Welke Eheim?

Seabait zei:
Voor 10 euro meer heb je ook een prima filtertje van Dennerle bv.
Welke Dennerle?

~ Ivo
 
Dat kan de ts ook best zelf vragen als daar interesse voor is hoor! 😉
 
Je bent wel consequent visstick! werkt er geneen van... 😀 😉
 
Bedankt voor de info! 🙂
 
Oke, ik ga na de examens in de winkel gaan kijken welke filters ze allemaal hebben!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan