superfish aqua 60 verlichting kapot

H

hasjboom

Guest
Duss.... lampie doorgebrand. wil deze vervangen, brokkelt de lampenkap van ellende uit elkaar tijdens het losschoeven.

what to do what to do...

lamp is nog te vinden in de winkel maar die kap wordt een ander verhaal. na wat lezen en zoeken lijkt me dat een 2de hands bakkie de beste oplossing moet zijn en de onderdelen overzetten. met een beetje geluk heb ik dan ook gelijk t lampie erbij, hetzij 2de hands.

probleem is dat, hetgeen wat ik vind niet haalbaar is om op te halen. (Beperking van geen eigen vervoer)

Wie kan nog wat oplossingen aandragen want ik zal zeker dingen over het hoofd zien. ik wil het graag zsm geregeld zien want vandaag is al dag 2 dat er geen verlichting brandt.

hierin neem ik mee dat t mij niet verstandig lijkt om de bak te draaien zonder lampenkap. corrigeer me als ik het mis heb.

het betreft een pl aansluiting en een lamp van 24 watt.
 
Had ik ook met mijn aqua 30.. die kap verpulverd in de loop der tijd.
Heb het nu zo opgelost..
D9_MQbcXhNAWa7Ez-qJ68RpxR8BMje5z.jpeg
 
Hmm.. geeft wel stof tot nadenken ja... bedankt voor je input. anyone else?
 
Bertus, dit is precies wat ik bedoelde. super bedankt voor je input. Ik ga dr meteen werk van maken. 19 euro..lamp+kap+verzendkosten...me bakkie wordt weer als nieuw.

Kan ik tot die tijd een halogeen lampie erboven hangen met de kap open? Of gewoon zo laten?
 
Kan alleen maar spreken over de aqua 30, in dat geval is het probleem te achterklep direct achter de lamp.. die verpulverd.
Die doorzichtige kap is puur dat, zit die achterklep niet bij.
 
De plaatsen waar je hem vast schroeft breken erg snel af bij die kapjes. maar goed dat een nieuwe niet zo duur is.
 
Daar kan hij naar informeren,he.

Wie weet, krijgt hij wel een hele kap.

Had ik ook.


Ja, dat kan wel, hoor.
Pas op met induikelen.
 
Ik kan me niet voorstellen dat men maar 1 van 2 delige lamp beschermer te koop aanbied maar...ik heb al eerder gemerkt dat mijn logica niet voor iedereen even logisch is :)

Ik zal morgen wel even contact opnemen en kijken hoe zot t wordt.

ik zal nog een update achterlaten na ontvangst.
 
Ja, wat je niet probeert, weet je niet.

Maak er een drama verhaal van.

IK had mijn bakje van marktplaats,(dezelfde). kon in vlaardingen een nieuwe kap halen. intratuin.

Nu ook defecte vsa.
 
Misschien een idee om een kant en klaar led balkje te kopen bv?
 
ik neem 2 lampfittingen, en draai er spaarlampjes in.
Heb er een plastic tas vol van.
 
Volgens mij heeft Bertus hetzelfde assortiment als een gemiddelde Praxis thuis liggen :D
 
Nou, is toevallig van Bed kopstuk van nachtlampjes.

Zitten 2 fittingen op. :D
 
Bietje laat maar alsnog de update:

Na het belletje was duidelijk dat wat ze te koop aanbieden als lampbeschermer alleen de doorzichtige voorkap bedoelen. Het achterste gedeelte wordt helemaal niet verkocht. een nieuwe lichtkap van ong 88 eurie zou de oplossing zijn.... volgens mij kost het hele aquarium, nieuw, niet eens zoveel. tzal iig er niet ver naast liggen.

lampbeschermer afgezegd, lamp alsnog laten opsturen. ipv de beschermer, een setje voer genomen voor de babyguppies. dat 3 stappen potje van JBL. Het verschil in prijs namen ze(aquadeco) voor hun rekening. vond ik wel jofel van ze en een vermelding waard.

lamp zit vast met schoefjes en ty-rips en is aangesloten zonder beschermer(ik weet, ik weet).
De oplossing van kellemes is dus een goede plan B alleen nog geen fles gevonden die groot genoeg is.(een colafles komt nog een paar cm tekort)
 
Dat riep ik al ;)
kellemes zei:
Die doorzichtige kap is puur dat, zit die achterklep niet bij.

Ik zat zelf ook in deze situatie dus..
Deze fles-oplossing is lelijk maar het werkt prima, ik zie het als tijdelijk maar het werkt nu toch al ruim een half jaar of zoiets.
Wil je het mooi oplossen dan moet je echt gaan denken aan ledstrips bv.. of aan losse armaturen die je in je kap kunt monteren (vind ik wat duur).

Qua fles moet je waarschijnlijk zoeken naar de pastasaus ;)

qnO_d2ZCzlIx3tX8Vxsb-zSUXzBN2j4J.jpeg
 
Terug
Bovenaan