Wat is er nieuw

Superfish Aqua 60

  • Onderwerp starter Onderwerp starter renr
  • Startdatum Startdatum
R

renr

Guest
Afgelopen week een Superfish Aqua 60 aangeschaft. Morgen gaan we bij de rifwachter wat donker grind kopen en dat mengen we dan met wat grind dat we al hebben. Dan gaan we de bak 1 week laten indraaien om daar vervolgens de planten in te gaan zetten. Nu vroegen wij ons af welke planten wij het beste zouden kunnen nemen? Planten die nog niet al teveel eisend zijn maar dus wel goed in grind kunnen aarden.

In eerste instantie zullen er zo'n negen guppen in gaan komen en te zijner tijd willen we dan ook nog het vissenbestand eventueel uit gaan breiden. Wat zijn hierin precies onze mogelijkheden? Omdat guppen eigenlijk door de hele bak heen zwemmen vragen wij ons af wat wij er het beste bij kunnen gaan zetten in de toekomst.

Ook zal er een mooie boot met diverse gaten op de bodem komen te liggen waardoor deze dus ook al voor schuilplaatsen zal gaan zorgen. We zijn op aquarium gebied beginners dus alle hulp en advies is van harte welkom.
 
waarom de bak 1 week indraaien en dan pas planten? lijkt mij verstandig dat meteen te doen. (snel groeiers)

wil je later evt een corydoras soort in je bak, dan is het verstandig een zandbodem te nemen, grind is minder geschikt voor dit soort vissen.

guppen zijn leuke visjes om te zien, maar weet je zeker dat je die in je bak wil??

ze planten zich als gekken voort, en het zijn erg drukke vissen wat het lastiger maakt om ze met andere vissen te combineren

kijk hier eens rustig rond in het foto album, krijg je beetje een idee wat andere voor bestanden hebben in een wat kleinere bak.
 
Hi,

Je kan gelijk planten er in doen! Vooral snelgroeiens kiezen zoals cabomba. Deze halen stoffen uit het water zodat je minder snel algen krijgt.

In een aqua 60 kunnen niet zo heel veel soorten visjes omdat het maar een klein aquarium is. Heb je al aan garnalen gedacht? En de guppen heb je die nu al? Omdat je zegt dat die er sowieso inkomen. Ik heb vroeger ook guppen gehad maar op een gegeven moment wist ik niet meer wat ik met de jongen aanmoest...

Ik heb ruim een maand geleden een aqua 65 opgestart en vandaag crystal red garnalen er in gedaan. Echt leuke poetsers!
Nu opzoek naar een harem dario dario visjes maar dat is een hele opgave want ze zijn nergens leverbaar waar ik tot nu toe ben geweest. Rifwachter ben ik nog niet geweest dus als je ze daar ziet hoor ik het graag! ;-)
 
Dank jullie wel voor jullie antwoorden!

Probleem is dat wij inderdaad al guppen hebben, 8 of 9 jongen en 1 volwassen vrouwtje. Rest van de guppen (mannen en vrouwen totaal 8 stuks) zijn dood gegaan. Wij zijn klakkeloos begonnen met n kleinere bak en bij een "gewone" dierenwinkel krijg je helaas geen advies. Dit is ook de reden waarom wij nu opnieuw gaan beginnen maar dan met n aqua 60. De guppen die wij dus al hebben zijn overblijvertjes en ik kan het niet over mn hart verkrijgen om ze zomaar weg te doen.

Qua visjes erbij plaatsen, als dit kan, was ik helemaal weg van de Barbus en kardinaal tetra. Dit is ons alleen al wel een beetje afgeraden.

Hebben jullie tips?

Groeten,

R en R
 
Dario Dario wordt geleverd Door ruinemans. Dus er is vast wel een dierenwinkel die er aan kan komen.
 
Wij zullen vandaag eens navraag doen en dan laten wij het straks wel even weten aangaande de Dario's 😉 De garnalen gaan wij in onze Aqua 40 doen omdat we daar een nanobak van willen gaan maken.
 
Ik vind de corydoras panda een leuk visje voor op de bodem. Kan volgens mij ook in een aqua60 alleen dan is een zandbodem wel zo prettig voor ze.
 
Minizen zei:
Nu opzoek naar een harem dario dario visjes maar dat is een hele opgave want ze zijn nergens leverbaar waar ik tot nu toe ben geweest. Rifwachter ben ik nog niet geweest dus als je ze daar ziet hoor ik het graag! ;-)

Zojuist bij de Rifwachter geweest en ze hadden Dario mannetjes zitten en ze dachten ook 1 of 2 vrouwtjes. Dus voor de zekerheid kun je ze het beste bellen.
 
Dank je!

Zijn jullie geslaagd voor een bodem?
 
Wij zijn geslaagd voor de bodem en wat plantjes.
Er is gekozen voor een donker grijze zandbodem, zwart-wit gemengd. De bak is nu troebel dus als het gezakt is zullen we een foto maken. Voor planten is gekozen voor javavaren, anubias en nog een paar soorten waar ik zo de naam even niet meer van weet. Het word geen overvolle plantenbak omdat er ook nog een boot in komt.
We houden jullie op de hoogte!
Die Dario's zijn trouwens ook leuke visjes!
 
Ben benieuwd naar de foto! 🙂
 
Ik ben ook benieuwd!

Ja die dario's zijn leuke visjes he! ik ga dinsdag naar de rifwachter 🙂
 
snaMZS9


0uhYUE8


chUeb00
 
Hierbij alvast een paar mistige foto's. Heb al gezien dat ik een beetje moet verplaatsen maar dat komt wel goed.

Even een ander vraagje...

Hoe plaats ik foto's meteen in mijn stukje tekst?
 
Beetje stoffig nog ;-) Gaat vanzelf wel weg. Je weet dat anubias en javavaren niet in de grond/zand/grind moeten, maar op een tak/steen gebonden?
De stengelplanten zou ik wat verder uit elkaar zetten, dus niet zo als een bosje maar ieder stengeltje apart, dan krijgen de onderste bladeren nl ook licht. zodra de stofwolk voorbij is dan natuurlijk ;-)
 
V.w.b. foto's toevoegen:

Op zich doe je de img tag wel goed, alleen moet je het plaatje zelf hebben niet de hele html pagina, dus plaatje.jpg bv.

In jouw geval:

[img ]http://i.imgur.com/chUeb00.jpg[ /img]

geeft (zonder de extra spaties):

chUeb00.jpg
 
De javavaren heb ik op de boot gebonden, handig dus om dit ook met de anubias te doen? Of is die hele boot geen goede plek om op vast gebonden te worden?
 
renr zei:
Hierbij alvast een paar mistige foto's. Heb al gezien dat ik een beetje moet verplaatsen maar dat komt wel goed.

Even een ander vraagje...

Hoe plaats ik foto's meteen in mijn stukje tekst?

Leuke spook achtige foto's, en je kan de foto via de de aquaforum upload bestandje hier zo opzetten.

Je download dat via de hoofdbalk bovin bij Foto's
Of je klikt hierop

suc6
 
sADuZ9K.jpg
[/img]

Nog niet helemaal "mistvrij" maar al een veel beter zicht. De sprietplantjes, naam weet ik niet maar vind m heel erg mooi, iets uit elkaar gezet.
De anubias kan volgens veel berichten gewoon in het zand, al hoor ik hier op t forum van niet. Zelfde geldt ook voor de javavaren las ik.
We zullen zien.
 
mooie indeling van je plantjes!
 
kermit de kikker zei:
mooie indeling van je plantjes!

Dank je wel! Ik hou persoonlijk niet van een hele volle plantenbak al mag er nog wel een mosje bij denk ik zo.

Ik wilde onze overgebleven guppen overzetten in de aqua 60 maar zoals het er nu naar uitziet houden we niets over. Van de 9 volwassenen en 16 babies zijn er nog 1 killerbitch (vrouwtje dus) en 2 jonkies over. Best wel triest eigenlijk. Watertest gaf niets vreemds aan.
In de aqua 60 gaan we dus opnieuw beginnen met andere vissen maar welke? De pareldanio, dario dario en het ringbandsnoekje vind ik echt hele mooie vissen maar weet niet of dit kan. De Betta vind ik ook echt super mooi maar daar is ons bakkie te klein voor. Ik zit er wel sterk aan te denken om een 10 tal poetsertjes erbij te doen maar wat is wijsheid?
 
Mooi ingericht! Zit er aan de boot (bij het rechtergat) geen scherpe rand?? Zo lijkt het wel op de foto namelijk. Qua vissen kan je beter een topic starten in het onderwerp 'Samenstelling visbestand'. Daar krijg je veel meer feedback.
 
Ondanks dat wij het zand meerdere keren flink hebben gespoeld zit oa de pomp en ook enkele planten onder een laagje "stof". Ook bovenop het water lijkt stof te drijven. Wat kan ik hieraan doen? Gaat dit vanzelf weg naar mate we een aantal keer het water hebben ververst?
 
Zanziee zei:
Mooi ingericht! Zit er aan de boot (bij het rechtergat) geen scherpe rand?? Zo lijkt het wel op de foto namelijk. Qua vissen kan je beter een topic starten in het onderwerp 'Samenstelling visbestand'. Daar krijg je veel meer feedback.

Heb even gevoeld net aan de boot maar het is allemaal netjes afgerond. Dank je wel voor de tip!
 
Onze pomp is er mee uitgescheden en nu hebben wij nog een reservepomp. Is het wijs om deze pomp er nu al meteen in te doen of pas als al het "stof/zand" is gezonken? Wij denken namelijk dat de vorige pomp daardoor stuk is gegaan want die heeft gedraaid toen de heleboel nog troebel was. Wat is nu dus wijsheid, wachten of meteen aanzetten?
 
We hebben de boel eerst maar laten bezinken en zometeen gaat de reservepomp in de bak.
 
Mooie boot,lijkt wel een beetje op de Bismarck 😉
Normaal moet een filter daar tegen kunnen maar superfish filtertjes zijn niet echt betrouwbaar blijkt maar weer.
 
Mijn superfish filter heeft nooit moeite gehad met dat wazige wat je in elke bak met zand in het begin krijgt. Je kan je thermostaat overigens beter horizontaal bij de bodem hangen, dan valt hij minder op en verdeelt de warmte wat gelijkmatiger over het water. Verder een mooi bakkie, ik heb hem zelf ook!
 
Even een kleine update. Wat extra planten toegevoegd en ook een mosbal en de indeling iets aangepast. Ik zal de thermostaat nog horizontaal gaan hangen ��n dezer dagen. Tevens zit er een nieuwe pomp in aangezien de vorig kapot is gegaan.

i7vzghp.jpg


LKp5PiQ.jpg
 
Mooi met die boot. Heb je niet een hele dikke laag grind op de bodem liggen trouwens?
 
Zanziee zei:
Mooi met die boot. Heb je niet een hele dikke laag grind op de bodem liggen trouwens?


De "dikke" laag valt best mee. Foto is ook van schuin bovenaf gemaakt dus vertekend iets. Het is trouwens zand ipv grind omdat je daar toch meer kanten mee op kunt.
 
Aha, dan heb ik niets gezegd! 😀
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan