Wat is er nieuw

Superfish aqua-flow 100

• Onderwerp starter Onderwerp starter *Julie*94
  • Startdatum Startdatum
J

*Julie*94

Guest
Hey, ik heb net de aqua-flow 100 gekocht en op het doosje staat een sproeibuis afgebeeld maar steekt niet ik de doos. Is dit belangrijk of kan ik mijn filter zo installeren? Zo ja maffia dan onder water staan? Alvast bedankt

Ik heb er hier 7 draaien en allemaal zonder dat buisje hoor. De kop kun je draaien om te richten.

Sponsje kan je in beetje aquawater uitknijpen.

Het dekseltje onderop kan je loswippen.

Ok� bedankt! Mag ik dat dan helemaal onder water zetten?

Niet eens met de gegeven antwoorden.

Volgens mij is het juist niet de bedoeling om dit filter helemaal onder water zetten. Dit bevordert niet de zuurstofopname in het aquarium. De functie van het sproeibuisje is juist het contact tussen water en lucht te vergroten. Het sproeibuisje dient dus net boven het wateroppervlak te worden geplaatst. Als het water klettert en in het water luchtbelletjes verschijnen dan is de waterbeweging en zuurstofopname optimaal.

Het nadeel van dit filterpompje is echter dat de meeste exemplaren valse lucht aanzuigen en dat dan de waterstroom stopt. Een doordringend gezoem is dan hoorbaar. Dit is heel irritant.

Nou, je kan zelf bepalen hoe je de sproeibuis van dat filtertje wenst te plaatsen, dit naar aanleiding van het gewenste effect.
Dus onder/boven water en de gaatjes gericht op waar jij wilt.
Ook kan je bepalen of je zonder sproeibuisje wilt werken en hoe diep je het filtertje plaatst..als die maar niet te hoog boven het water uitsteekt 😉

Je kan met dit filtertje helemaal naar eigen wens bepalen hoe je de uitstroom wil hebben.

jessicapilon zei:
Je kan met dit filtertje helemaal naar eigen wens bepalen hoe je de uitstroom wil hebben.

En wat is dan de wens?

Bijna niemand heeft de sproeibuis boven het oppervlak maar juist er net onder en dan iets schuin naar het oppervlak gericht.
Als het wateroppervlak op die manier wat in beweging is zit het met de zuurstofopname wel goed en hoef je niet steeds naar de wc door het kletter geluid! 😉

Seabait zei:
Bijna niemand heeft de sproeibuis boven het oppervlak maar juist er net onder en dan iets schuin naar het oppervlak gericht.
Als het wateroppervlak op die manier wat in beweging is zit het met de zuurstofopname wel goed en hoef je niet steeds naar de wc door het kletter geluid! 😉

:thumbs: John ,zo moet het.

Kabbeling neemt ook zuurstof op.

Seabait zei:

Ik gebruik dus de sproeibuis niet en heb de uitstroom gelijk aan het oppervlak.
Zo heb je toch oppervlaktebeweging zonder dat bedoelde geluid.
Nu zou dat geluid voor mij niks uitmaken denk ik want ik wordt toch al vaak een zeikerd gevonden 😀 😉.

Ik gebruik hem wel en heb hem schuin onder water naar beneden gericht 😉
Dus zoveel mensen zoveel zinnen.

jessicapilon zei:
Seabait zei:

Ik gebruik dus de sproeibuis niet en heb de uitstroom gelijk aan het oppervlak.
Zo heb je toch oppervlaktebeweging zonder dat bedoelde geluid.
Nu zou dat geluid voor mij niks uitmaken denk ik want ik wordt toch al vaak een zeikerd gevonden 😀 😉.

😀 😀 :petjeaf:

peterdenhaag53 zei:
Ik gebruik hem wel en heb hem schuin onder water naar beneden gericht 😉
Dus zoveel mensen zoveel zinnen.

Dat kan ook, om de bodem schoon te houden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan