Wat is er nieuw

SuperFish Aqua Flow 200 kortere sproeibuis

• Onderwerp starter Onderwerp starter SuzanneM
  • Startdatum Startdatum
S

SuzanneM

Guest
Met de SF Home 60 die ik nu iets meer dan een maandje heb werd als filter de aqua flow 200 meegeleverd en hierbij dus een vrij lange sproeibuis die nu dus links over de breedte gaat.

Nu wil ik dat deze over de lengte gaat maar hiervoor is de sproeibuis te lang. Ik heb al gegoogled voor een kortere maar kom op niets uit....
Weten jullie of er kortere sproeibuizen te verkrijgen zijn voor de aqua flow 200?
Anders overweeg ik om de zaag erin te zetten.....maar dat vind ik ook weer zonde...

Zoals het nu is, dus over de breedte van de bak
FullSizeRender-7_1.jpg

Ik wil hem dus via dit gaat laten gaan, zodat deze dan over de lengte gaat
FullSizeRender-8.jpg

Nog eentje van afstand waar je de gehele bak ziet.
DSCN5273.jpg

Daarnaast vind ik de stroming die eruit komt te hard (zelfs op de laagste stand), kan ik dit ''knijpen''?

Bij de 100 versie zit wel een korter buisje en wellicht past die er ook op. Ik denk zelf van wel.
Ik heb in dit bakje dan ook de 100 versie gebruikt.

Zo te zien past daar idd het kortere buisje van de 100 in.
Even een oproepje doen bij gevraagd,zijn zat mensen die niks meer doen met hun sf filtertje! 😉
Behalve andere John dan! 😀

Haha, die John toch.
Maar ik heb nog wel zo n buisje over want ik gebruik ze nooit namelijk 😛

Ik weet kwaliteit te waarderen John 😀 😀.

Zou de Aquaflow 100 qua stroming minder sterk zijn, en voldoende capaciteit hebben voor deze Home 60? Anders overweeg ik om een Aquaflow 100 van SF te halen.
Ook wel weer lastig want mettertijd wil ik gaan voor een groter aquarium dus alles wat ik nog in de Home 60 investeer is ergens zonde....

Zeker wel want die heb ik er altijd in gebruikt. Die van jou is maar een "klein" bakje en die 100 gebruik ik ook op alle 60cm bakken hier zonder problemen.

Super!
Dan ga ik van de week even bij de LFS kijken wat hij er voor durft te vragen, anders online bestellen. 😉

Hoe kan ik dit het beste aanpakken zo'n filterwissel? In de 200 zitten alle bacterie die ik dus dan in mijn 100 wil. Gewoon het filter/spons gedeelte in de cassette van de 200 omzetten naar de 100?

Ik heb bij APO voor de 100 laatst rond de 8,50 betaald. Dus dat valt best nog mee.
Ik zou de spons proberen over te zetten ja of anders de nieuwe even laten meedraaien in de bak.

Je kunt ook knijpen door er meer en/of ander filtermedium in te doen.. of het strakker aan te duwen..
Als je toch naar de 100 gaat dan zou ik gewoon de filterspons uit de 200 bijknippen totdat het in de cassette van de 100 past. Ben je meteen klaar.

Inmiddels de 100 gekocht bij de LFS. Zal bij APO zo'n beetje even duur uit zijn incl. versturen.
Straks of morgen de boel omzetten, ik denk inderdaad de filterspons bij te knippen van de 200.

Bedankt allen voor het meedenken 🙂

En inmiddels is de 100 weer terug bij de LFS, hij maakte zeer veel lawaai. Van alles geprobeerd.
Jammer, want had mijn 200 spons ervoor verknipt.
En de sproeibuis paste perfect over de lengte en ook de sterkte was goed.
Omdat de 100 een flink slag kleiner is dan de 200 hing deze wel in de filterbehuizing maar dat gaf op zich geen problemen.

Er zit trouwens wel heel veel verschil tussen de 100 en 200, en ook de sproeibuis.
FullSizeRender-9.jpg

FullSizeRender-10.jpg

Woensdag krijgt de LFS weer nieuwe SF100 binnen.
Misschien dat ik toch ga kijken dan voor wat ander filtermedium wat ik aan kan duwen in mijn 200 zodat de stroming i.i.g. minder wordt.

Het viel me trouwens wel op dat ook het filtermateriaal in de 100 stuk fijner was dan in de 200.

Dopje op het einde er uit halen. Op de gewenste maat zagen en dopje er weer in 😉

Zo naast elkaar zie je wel duidelijk het verschil ja. Ik moet zeggen dat ik de 200 zelf niet heb hier.

Slijptol er bij

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan