Superfish Aquaflow en herrie

I

Ingrid89

Guest
Heb eindelijk 't nieuwe filtertje voor de babybak binnengekregen, maar tot mijn afschuw maakt hij toch een ratelende herrie! Dit bakje staat op mijn slaapkamer, en ik kan er niet mee slapen.

Weet iemand hoe je de Superfish Aquaflow 100 stil krijgt?

De rotor zit vrij van obstructie.

Als ik alleen het bovenste stuk laat draaien, dan heb ik geen herrie.
Zonder spons met alleen het zwarte kliksysteem erop hoor je zachtjes wat, maar het is niet hinderlijk. Zo gauw ik de spons met kast erin klik maakt ie een ratelend geluid.
Het maakt niet uit of ik boven of onderwater de uitstroom heb, blijf herrie hebben. Met de spraybar erop wordt het zelfs erger.

Ik heb geprobeerd 'm helemaal luchtvrij te krijgen door alleen de bovenkop aan te zetten en te draaien, en 'm volledig onderwater in elkaar te zetten. Een pluk filterwatten aan de achterkant helpt ook niet. Heb 'm nu de hele dag aanstaan, herrie wordt er niet minder op.

Als ik 'm los heb in een emmer maakt ie het lawaai niet. Maar zo gauw hij rechtop staat en ik 'm tegen de wand plak is de herrie terug.
Met google heb ik gevonden dat er meer mensen zijn met problemen, maar die herrie was altijd simpel op te lossen. Bij mij werkt niks blijkbaar.

:( Weet iemand nog een manier om dit ding stil te krijgen? Anders zal ik 'm terug moeten brengen.

Seabait

Well-known member
Lid geworden
11 dec 2011
Misschien helpt het om een stuk of meerdere stukjes filterspons tussen het filter en glas te doen,dat zit standaard bij m'n dennerle hoekfilter voor dit probleem maar heb het (tot nu toe) niet nodig.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel en dat het werkt voor je maar anders is je laatste opmerking de oplossing....

Bertus

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
2 sep 2008
Leeftijd
75
Beetje Achterover kantelen,dan vast zetten.
Draait de rotor in lucht.zodra jij hem rechtop onder water doet.

Ik blijf zweren bij de Eheim pickup.
Makkelijker zijn ze niet.
Oud,betekent nog niet versleten.

Eheim Pickup 2006 Groot aanbod Eheim binnenfilters. Vanaf 19 euro geen verzendkosten!
http://www.zooplus.nl/

miba

Well-known member
Lid geworden
3 aug 2012
Ik heb hem ook, net vanmiddag gehaald... Maakt hij zo veel herrie dan?

TS
I

Ingrid89

Guest
Er zitten filterwatten achter, het helpt vrij weinig John, helaas. Ben bang dat het toch ergens aan de rotor ligt ofzo, misschien draait die ergens tegenaan wat herrie maakt ofzo?

Bertus, zoals je kan lezen heb ik hem onder water in elkaar gezet, al kantelend en terwijl hij aanstond. Ik heb hem dus niet rechtop onderwater gedaan, maar toen hij al achterover was geweest...

Maakt hij bij jou geen herrie Miba? Dan kan 't een fabricagefout zijn bij de mijne, hmmm...

Martin vd V

Well-known member
Lid geworden
10 mei 2009
Ik vind het vreselijke dingen ook last van de herrie ik gebruik voor baby bakken een luchtspons.

Dragonstyle85

Well-known member
Lid geworden
25 aug 2012
Leeftijd
35
vervelend, heb zelf alleen luchtpompjes van Superfish en die vibreren als n gek heb er een handdoek onder liggen

TS
I

Ingrid89

Guest
Ik heb het idee dat het probleem in de kop zit. Heb net per ongeluk het grijze dopje eraf getrokken waar de uitstroom zit, en het geratel was weg. Nu hij er weer opzit is het weer terug, maar iets minder luid. Zou 't kunnen dat er iets tegen de propeller aandrukt ofzo zolang dat dopje erop zit? En dat ie daarom zo'n geratel produceert?

Overigens hoor ik nu het geratel wat zachter is ook aardig wat gezoem. :p Pff, had toch beter naar jou kunnen luisteren geloof ik John!

miba

Well-known member
Lid geworden
3 aug 2012
Mijn filter hoor ik echt totaal niet nu het avond is. Alleen als ik er dichtbij ben. Maar ik slaap ong. 3 meter van m'n aqua af. Misschien is er kool of turf (al je dat erin hebt zitten) in de filter gekomen? Groetjes

Martin vd V

Well-known member
Lid geworden
10 mei 2009
Oorspronkelijk geplaatst door Dragonstyle85:
vervelend, heb zelf alleen luchtpompjes van Superfish en die vibreren als n gek heb er een handdoek onder liggen
Ga naar een auto materiaalzaak en vraag om een superspons snij die in en stop daar je luchtpompje in :D

Wel eerst schoonmaken natuurlijk indien nodig :thumbs:

Bertus

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
2 sep 2008
Leeftijd
75
Als jij dat grijze stuk eraf haalt,is er geen tegendruk meer.
Zit er niets in het grijze stuk?
En als je het stroompijpje los houd?

miba

Well-known member
Lid geworden
3 aug 2012
nu in de avond hoor ik hem echt totaal niet, veel fijner dan mijn oude haha maar misschien os er kool of turf in het filter gekomen?

TS
I

Ingrid89

Guest
Ik kan niet echt zien of er wat los inzit, maar die kool zit afgesloten bij nog 'n stukje filterspons dus lijkt me kleine kans.

Goed punt Bertus, misschien heeft het wat met de druk te maken. Gezien de herrie weg is als dat grijze pijpje eraf is, en ook als ik de kast eraf haal. Als ik 'm overigens op de zachtste stand zet dan maakt ie nog veel meer herrie. In dit geval zou ik 't juist andersom verwachten.

In ieder geval bedankt voor alle hulp tot nu toe. Ik ga vandaag nog vogelen of hij te fixen is, alle tips zijn natuurlijk welkom, en anders mail ik de website of zij nog wat weten en of ik anders een nieuwe kan krijgen.

Seabait

Well-known member
Lid geworden
11 dec 2011
Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid89:

Overigens hoor ik nu het geratel wat zachter is ook aardig wat gezoem. :p Pff, had toch beter naar jou kunnen luisteren geloof ik John!
Hey dat hoor ik niet vaak van vrouwen....... ;)

Balen voor je Ingrid maar het is echt een kwestie van geluk hebben met die takkedingen helaas en bij de filtertjes die het in eerste instantie wel geluidsloos doen is kans altijd aanwezig dat ze een keer na het schoonmaken gaan ratelen en nooit meer goedlopen.

TS
I

Ingrid89

Guest
;) Klopt, maar ik heb er anders ook weinig reden voor om het te zeggen, haha.

Heb APO gemaild, met duidelijke vermelding wat ik allemaal al geprobeerd heb en dat het GEEN trillingsresonantie is. Ben benieuwd wat de reactie zal zijn. Als het niks wordt ga ik denk ik voor zo'n sponsfiltertje van jou John, die zijn geruisloos toch?

Bertus

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
2 sep 2008
Leeftijd
75
Kwestie van iets van techniek weten.
Bij haast alle filtertjes,draait het om lucht.

Overigens hoor ik nu het geratel wat zachter is ook aardig wat gezoem.
Dus de lucht verdwijnt.uit het pompje.en geen geluid meer.

Nu heb je WEL een goedkoop filtertje,maar ik kan je vertellen,dat de Eheim 2006 serie veel beter is.
Je tilt de sponshouder van het filter af,maak hem schoon(1 of 2 sponsjes) en schuif hem zo weer in het filter..
De Rotor,zit geintergreerd in de houder.
Pomp blijft verder gewoon zitten.
Kost ong. 20 euro. Maar zijn geld dubbel en dwars waard.

http://www.youtube.com/watch?v=j-dhS3TaTuI

http://www.youtube.com/watch?v=DrZD-pMP ... re=related

TS
T

Tabor

Guest
Ik heb ook een aqua flow 100 van superfish, een paar maanden geen problemen en nu sinds een paar dagen ook herrie (zo erg dat mijn hond er bang van is). Als ik hem schoonmaak is het over maar om hem nu elke dag schoon te maken kan niet de bedoeling zijn. Las net op internet dat de filtercassette 1x per maand vervangen moet. Dus neem aan dat dat bij mij het probleem is, een nieuwe cassette kopen dus.
Maar bij jouw issie net nieuw Ingrid dus erg vreemd, dus ik zou hem terugbrengen.

Groetjes

jamie89

Member
Lid geworden
28 okt 2012
Ik heb hetzelfde probleem. Nieuwe cassette werkt bij mij in ieder geval niet. Schoonmaken helpt voor een paar dagen en dan begint hij weer herrie te maken. Gaan een nieuwe kopen want dit werkt ook niet.

Seabait

Well-known member
Lid geworden
11 dec 2011
Oorspronkelijk geplaatst door Tabor:
Ik heb ook een aqua flow 100 van superfish, een paar maanden geen problemen en nu sinds een paar dagen ook herrie (zo erg dat mijn hond er bang van is). Als ik hem schoonmaak is het over maar om hem nu elke dag schoon te maken kan niet de bedoeling zijn. Las net op internet dat de filtercassette 1x per maand vervangen moet. Dus neem aan dat dat bij mij het probleem is, een nieuwe cassette kopen dus.
Maar bij jouw issie net nieuw Ingrid dus erg vreemd, dus ik zou hem terugbrengen.

Groetjes
Dat vervangen na een maand is echt onzin hoor,als de filterspons vol met vuil zit gewoon ff uitknijpen in een apart bakje met aquariumwater.
En ook het kool uit de spons halen want dat heeft geen nut.

Gemiddeld genomen zijn het echt waardeloze filters van Superfish als je het mij vraagt!

Ingrid,je zou inderdaad beter wat meer geld kunnen uitgeven voor een goeie luchtpomp en sponsfilter of een binnenfiltertje van Dennerle of Eheim.
Bespaar niet op een luchtpomp want bij de goedkopere wordt je ook gek van het gebrom.

TS
T

Tabor

Guest
Bedankt voor je reactie john.
De spons heeft inmiddels wat groene randjes maar is verder schoon. Dit al een paar dagen dus vuil kan het niet zijn.
De filter zat al bij de bak dus mijn enige ervaring is deze filter. Als een nieuwe cassette inderdaad niets oplost kan ik beter een nieuwe filter van een beter merk aanschaffen.

TS
I

Ingrid89

Guest
Die casette vervangen is inderdaad echt onzin, dan verpest je juist je bacteriecultuur. Zonde van het geld, en kan nog riskant zijn ook!

Ik heb gemaild naar de site waar ik 'm gekocht heb, die gaven aan zelf ook dit filter te hebben en dat hij bij hen in het begin herrie maakte, maar nadat er een filmlaagje van algen op de rotor kwam na een weekje draaien ging dit weg. Bij mij was ie vanmorgen wat stiller, maar nu weer herrie. Ze zouden contact opnemen met de fabrikant, dus ik merk het wel. Vannacht ga ik 'm aan laten staan maar dan wel op een andere kamer in een emmer aquariumwater!

Ik wacht dit nog even af, en anders ga ik inderdaad een sponsfiltertje halen, heb hier nog wel een luchtpompje liggen. Die maakt praktisch geen herrie als je 'm op een washandje legt.

TS
I

Ingrid89

Guest
Het was zeker een foutief product. Heb een nieuw filter ontvangen van de site, en wat een stilte! :thumbs: Goede service. En nu kan ik de oude spons erin doen, die heeft een week in een bakje aquariumwater gedraaid.

Jones

Well-known member
Lid geworden
23 feb 2011
Zo slecht zijn die Aquaflowtjes niet ;) .

TS
A

Anonymous

Guest
ik heb ook nooit klachten gehad over mijn Aqua flowtjes :)

Flynn

Member
Lid geworden
4 nov 2012
Ben net nieuw hier, maar zie dat ik niet de enige ben met een lawaaierig Aqua-Flow 100.Ik zal alle tips eens nalopen, anders ga ik achter zo'n Eheim aan.

TS
I

Ingrid89

Guest
Gretttverrrrdrie.

Filter nummer 2 heeft welgeteld een hele dag het volgehouden stil te zijn. :( Heb nu WEER een ratelaar. Om moe van te worden.

TS
I

Ingrid89

Guest
Vandaag naar de dierenwinkel en tuincentrum geweest, en het filteraanbod was om zacht te zeggen mager. Denk dat het toch weer online bestellen wordt. Het wordt deze keer in ieder geval geen superfish!!

poesvld

Well-known member
Lid geworden
25 okt 2012
Website
www.doomzone.nl
het getik kan zijn dat hij geen water pakt.... heb zelf een halve bio filter in de bak.... werkt prima bter dan die sponsjes

visfish

Well-known member
Lid geworden
11 dec 2010
Heb het ook gehad in mijn bakjes, heb toen een paar keer gewoon de stekker er opnieuw ingedaan en toen hield hij op.

Bertus

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
2 sep 2008
Leeftijd
75
beetje schuin achterover,kan de lucht eruit.

TS
I

Ingrid89

Guest
Bertus, dit zei je op de vorige pagina ook al. En toen heb ik je laten weten dat ik het filter al tig keer had gekanteld, ontlucht, wat dan ook en dat dit niet hielp.

TS
I

Ingrid89

Guest
He laat ik dat toch vergeten zijn, stom van me John! :D

Neuh, heb 'm in een emmer gehad, ondersteboven laten draaien, met de kappen eraf alleen de rotor... toen was ie stil.. kap en filterhuls erop, RRRRRRRRTTTTTTTTTTLLLLLLLLLLLL

Ik heb 't opgegeven. Hoekfilter van Dennerle is besteld. Deze twee gaan terug in de doos voor in de toekomst. Als ik dan nog filtertjes voor kweekbakken nodig heb die NIET op mijn slaapkamer staan zijn ze te gebruiken.

Private conversations
Help Users
    Bovenaan