Superfish aquaponics 23 kreeftbestand MJL (Michel)


Michel

Well-known member
Lid geworden
29 december 2016
Berichten
258
Leeftijd
38
Sinds een maand dit bakje in laten draaien, lang gedacht over het bestand en voor 4 cpo's gekozen..
Originele filter was crisis, die vervangen door aquaponics 100 filter..
Ben benieuwd hoe ze gaan groeien, zitten er nu een week in en het zijn erg leuke beestjes om te zien..
DSC_1192.JPG
DSC_1188.JPG
DSC_1189.JPG
DSC_1190.JPG
DSC_1191.JPG
 
Laatst bewerkt:
Leuk bakje hoor maar vrees dat het uiteindelijk een slachtpartij gaat worden onder je kreeftjes.
 
Vooral de mannetjes zijn heel agressief en dulden over het algemeen geen andere kreeften in hun buurt.
In het begin gaat het vaak goed omdat de kreeften nog jong zijn als je ze net koopt maar als ze ouder worden veranderd hun gedrag.
 
Ff goed in de gaten houden dus.. Ze werden verkocht per drie, beetje vreemd
 
Ah ok, maar had gewoon uitgelegd dat het een klein bakje was, we gaan het zien.. Lees wel dat ze niet van fel licht houden.. Even kijken of ik wat meer schuilplekjes kan creëren
 
Niet altijd hoor maar vaak geven ze in de winkel niet het beste advies voor de dieren en denken ze enkel maar aan de verkoopcijfers of ze hebben er totaal geen verstand van bv.
 
Ze bewegen nu nog vrolijk en zijn in harmonie.. Will see
 
Kleine visjes en 5 dwerggarnalen toegevoegd, beetje gerommeld, de grotgwat groter gemaakt, plantje weg en mos toegevoegd
DSC_1212.JPG
DSC_1213.JPG
DSC_1214.JPG
DSC_1217.JPG
DSC_1218.JPG
 
Hou het goed in de gaten want de cpo s mogen nogal eens graag proberen om een visje te pakken. Hier gingen ze op een hoog stuk hout zitten om van daaruit de visjes aan te vallen. Ik ben benieuwd hoe het gaat en of ze de garnalen met rust laten. Ik zou de garnalen anders uitbreiden tot minimaal 10 want deze moet je eigenlijk met minimaal 10 houden.
 
Er zitten al veel baby garnaaltjes in dus dat aantal is al wel omhoog.. Ze zitten inderdaad hoog met hun schaartjes te zwaaien.. Tot nu toe nog geen visje beschadigd maar hou het in de gaten.. Anders gaan ze naar de grote
 
DSC_1227.JPG
DSC_1228.JPG

Vrouwelijke kreeftje heeft eitjes.. Zit links onderin, heeft ze zichzelf naartoe gegraven
 
Onder die stapel stenen heb ik een labyrinth gemaakt van verticale stenen.. Maar trof ze ook aan achter het filter.. De eitjes zijn los, heb alleen nog geen kleintje kunnen spotten.. Visjes en garnalen bij de kreeftjes gaan goed.. De mannetjes kreeftjes hebben allemaal wel een schaar verloren..
 
Twee mannetjes en 1 vrouwtje.. 1 mannetje was klem komen te zitten onder een steen en heeft het niet overleefd
 

Terug
Bovenaan