Wat is er nieuw

Superfish buitenfilter

KevinMi

Well-known member
Lid geworden
29 december 2014
Hallo allemaal, ik weet dat mensen niet z'n fan zijn van superfish. Ik zelf heb die ervaring niet. Ik was toch benieuwd of mensen ervaring hadden met superfish buitenfilters zoals deze hier onder.
De prijs is natuurlijk zeer aantrekkelijk, maar goedkoop blijkt soms duurkoop natuurlijk..

https://www.heevis.nl/superfish-eco...-Kxct7lANPiKkygbY8dO4pJ4R0vR8UDUaAmHNEALw_wcB

Ik vraag me af of hier nog een extra pomp bij gebruikt moet worden. Ik zie nl nergens het Wattage staan in de gegevens.

Ik zie dat ook niet staan en ik zou liever op MP kijken voor bv een Eheim 2213.

Ik heb er ooit eens een review over gemaakt.

https://aquaforum.nl/threads/review-superfish-eco-flow-120.166277/
Hij is nog altijd in gebruik maar het debiet is wel enorm afgenomen zag ik laatst.. moet weer eens goed schoon gemaakt worden. Het is een goedkoop ding die na 1,5 j aar nog altijd z'n werk doet. Verder niet te vergelijken met een Eheim (classic) of JBLs die ik heb staan (vanaf 2213 en hoger). Eheim classic 150 of JBL e402 zijn wat debiet ongeveer gelijk.

Voor een 60L bakje wellicht leuk ipv een intern filter maar daar houdt het wat mij betreft ook wel op.

Lijkt heel erg op een SunSun HW-603 (https://www.amazon.nl/SunSun-HW-603...ocphy=1010769&hvtargid=pla-429112572373&psc=1)

Zijn aanzienlijk goedkoper en worden geleverd met pomp unit.
Heb er zelf geen ervaring mee maar voor die 25 euro kan je de gok altijd nemen. Mocht het bevallen kan je altijd nog overstappen naar een duurder merk/model
SUNSUN, de trabant onder d epompen, alle waar naar zijn geld, maar die 25 kun je netzogoed in d esloot gooien, heb je er netzoveel plezier van

Voor iedereen persoonlijk natuurlijk maar een extern filter waar constant water doorheen stroomt, was wel ongeveer het laatste waar ik op zou willen besparen..

Er was ooit een review hiervan op dit forum; maar die pagina blijkt niet meer te bestaan. Anyway, ik zou de gok niet willen nemen en betaal zelf liever iets meer voor bijvoorbeeld een Eheim2213, welke ook veelal voor een goede prijs 2ehands te vinden zijn.

SUNSUN, de trabant onder d epompen, alle waar naar zijn geld, maar die 25 kun je netzogoed in d esloot gooien, heb je er netzoveel plezier van
Oeps slecht advies van mij haha.
Nooit geweten dat SunSun zulke troep was. Ik wist dat het Chinese namaak zooi is maar was altijd in de veronderstelling dat het nog wel van enige kwaliteit was voor dat geld.

Ik heb er ooit eens een review over gemaakt.

https://aquaforum.nl/threads/review-superfish-eco-flow-120.166277/
Hij is nog altijd in gebruik maar het debiet is wel enorm afgenomen zag ik laatst.. moet weer eens goed schoon gemaakt worden. Het is een goedkoop ding die na 1,5 j aar nog altijd z'n werk doet. Verder niet te vergelijken met een Eheim (classic) of JBLs die ik heb staan (vanaf 2213 en hoger). Eheim classic 150 of JBL e402 zijn wat debiet ongeveer gelijk.

Voor een 60L bakje wellicht leuk ipv een intern filter maar daar houdt het wat mij betreft ook wel op.
Ah handig zn review! Ik heb natuurlijk een 70 liter bak(bruto) en netto minder, maar ik twijfel best wel vandaar. Ik keek ook naar de jbl e402 maar die is dan alweer 75 euro en de e702 die is 80 euro (je kan dus altijd beter een e702 kiezen) best een flink verschil. Het geeft even stof tot denken, want ik ben er nog niet uit..

Ah handig zn review! Ik heb natuurlijk een 70 liter bak(bruto) en netto minder, maar ik twijfel best wel vandaar. Ik keek ook naar de jbl e402 maar die is dan alweer 75 euro en de e702 die is 80 euro (je kan dus altijd beter een e702 kiezen) best een flink verschil. Het geeft even stof tot denken, want ik ben er nog niet uit..
Ik zou lekker door sparen en voor een JBL gaan of tweedehands iets van JBL of Eheim op de kop tikken. Klein garnalen of nano-bakje? Wellicht. Ga je iets groter met wat meer biologische belasting zou ik verder kijken.

Ik heb zelf het filter gekocht puur om te zien of het wat kon zijn voor die prijs. De filterpot zelf is prima, het pompje is 'ok' maar de accessories die er bij zitten (in/out pijpjes etc) is gewoon slecht. Ik ben er heel voorzichtig mee om gegaan en het is nog heel maar ik vermoed als ik e.e.a. nu zou verwijderen ik wat van die plastic dingen breek. Bij mij werkt hij nu als extra filter op een 125L bak, met als idee dat ik in een stilstaand hoekje nu ook wat stroming kan creëren maar zeker niet als hoofdfilter. Als je mij de vraag zou stellen of ik hem opnieuw zou kopen.. dan is het antwoord nee.

Lijkt heel erg op een SunSun HW-603
Het zijn ze waarschijnlijk ook gewoon, de specs zijn hetzelfde. Superfish (aquadistri) heeft er de eigen merknaam overheen geplakt. ^^

Ik vind zelf dat de kritiek op Superfish en Sunsun niet helemaal terecht is. Beide merken zijn budget en beide merken maken kwalitatief minder goede, maar óók goede producten. Ik vind het altijd zonde als mensen zwart-wit naar de dingen kijken. Terwijl bijv. ook een merk als Eheim met veel productlijnen in de goedkope Chinese boot gesprongen is....

Van het filter in dit topic heb ik er 5 staan, welke een aantal maanden perfect gedraaid hebben. Ruime mand voor de filtermedia, prima stroming. De enige reden dat ze niet meer draaien is dat ze voor mijn toepassing (een filtertest) nu door iets kleiners vervangen zijn. Ze hebben het al die tijd goed gedaan en ik zie geen enkel zwak punt waar het aankomt op potentiële lekkages o.i.d.. Wat dat betreft zitten ze prima in elkaar. Een nadeel t.o.v. bijvoorbeeld een JBL is dat de superfish/sunsun iets meer geluid kan maken, doordat de motor aan de buitenkant zit.

@KevinMi De JBL-filters die je noemt zijn kwalitatief goed, maar inderdaad wel iets duurder. Als je toch graag het filter probeert van superfish/sunsun (ik kan geen garantie geven voor de lange termijn) kan je er evt een van mij overnemen voor weinig. PM in dat geval maar. 🙂

ha! Ik zou ook zeker de marktplaatsuitdaging aangaan om iets voor dezelfde prijs te kopen maar dan met een betere constructie.
Toch ben ik niet tegen superfish. Het is een soort action onder de aquariumverkopers.
Sinds kort hebben we amazone-nl die al dit soort chinese produkten hier ergens in een megaloods hebben staan en verkopen voor alibaba-prijzen. En zeer snel leveren.
Hopelijk passen de grote merken hun prijzen aan want ze verkopen hun spullen vaak voor veel meer en van mindere kwaliteit dan je op basis van hun grote naam mag verwachten.

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan