Wat is er nieuw

Superfish Digital Smart Heater

• Onderwerp starter Onderwerp starter luca
  • Startdatum Startdatum
Zelf geen ervaring mee. Wel met de Fluval E 50. Ken je deze? Misschien het overwegen waard?

Toevallig twee weken die heater in gebruik in mijn nano omdat ik er 3 Sulawesislakken in heb gedaan en deze dienen vrij warm gehouden te worden.
Handig is dat je de gewenste temperatuur in kan stellen met een schakelaartje welke in het snoer zit. En op de verwarming zit een display welke de watertemperatuur aangeeft. Het apparaatje is vrij klein en kan makkelijk weggewerkt worden.

Bedankt voor jullie reacties

@Niwla Ik ken die Fluval niet, maar bedankt voor de tip!

@Peter Dat klinkt goed. De reden dat ik hem overweeg is inderdaad dat hij makkelijker weggewerkt kan worden dan de langwerpige normale heaters. Weet jij misschien ook of het mogelijk is om hem vlakbij de bodem te plaatsen?

De Digital Smart Heater is een mini-onderwaterverwarming, mag dus onderwater.

Ja dat begrijp ik Bertus 🙂 Maar ik vroeg me af of het op de bodem kon omdat ik ergens las dat de verwarming op 10 cm vanaf het wateroppervlakte moet zitten. Maar er stond niet of dit minimaal of maximaal 10cm was. Dus dan ga ik er van uit dat het minimaal is.

Bedankt voor jullie hulp!

Bij mij hangt ie in het midden van mijn 30x30x30 bakje. Een prima heater, al moet je wel tegen de continue aanwezige digitale cijfers kunnen. Maar plantjes kunnen het verbergen.

Ik heb er twee in gebruik en vind ze erg fijn. Inderdaad moet je even zorgen dat er een plantje of iets voor het display staan. Als je je er aan stoort hoor, anders niet natuurlijk 😉

De 10 cm is vanaf het wateroppervlak, dat wil zeggen, dat hij minimaal 10 cm vanaf de BOVEN-rand van het water moet zitten.

Ik heb ze net iets boven de zandbodem.

Ik had hem eerst in een aquarium van 45 liter en dat redde hij net niet. Maar in de 30 liter bakjes doet hij het perfect!

Let er wel op dat je de goede versie pakt. Er is ook een versie die het water alleen maar op 26 graden kan verwarmen. Die heet niet de SMART Heater maar de MINI heater.

Maar dat wist je misschien al 😀

zelf heb ik hem voor me vio 40, zit er alleen nog niet in want bak blijft vanzelf op 25-26 graden staan.

wel even getest uiteraard en voldeed prima, hoefde ook geen "correctie" uit te voeren want gaf meteen de temperatuur die mijn themometertje ook aangaf 🙂

Ik heb ooit ook per ongeluk de mini heater gekocht en die zit nu in mijn 50l bak en ik moet zeggen dat hij het prima verwarmt.

Wat ik me afvraag, hoe ga je dat ding verbergen? Als je de cijfers wegwerkt heeft het weinig nut, als je hem in het zicht hangt dan heb je een onding in de bak.

Ik kijk met lichte moeite door de planten, beetje aan de kant doen enzo. Het is inderdaad niet moeders mooiste maar is wel compact.

hou er wel rekening mee dat als de spanning eraf gaat hij terug springt naar de standaard setting.
dacht 26 gr

greenbee zei:
hou er wel rekening mee dat als de spanning eraf gaat hij terug springt naar de standaard setting.
dacht 26 gr

Hele goede opmerking!

Als je idd de verwarming even uitzet bij een waterwissel, moet je hem daarna weer even met het drukknopje instellen op de goede temperatuur.

Ik kwam hier dus pas na een paar maanden achter en snapte niet waarom mijn water steeds zo warm was in de garnalenbakjes. :juggle:

greenbee zei:
dacht 26 gr

Des te meer een reden om hem zo laag mogelijk in de bak te plaatsen zodat hij niet uit hoeft bij een waterwissel. Niet echt goed bedacht.....

Wel erg tricky bij stroomuitval trouwens 😡

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan