Aankomend weekend krijgen we een tweede bak in huis. Een Superfish Home 25 (zwart).
Dit moet een low-tech garnalenbak worden voor mijn kinderen. Die zijn helemaal enthousiast geworden nu er een (high-tech) bak in staat te draaien waar van mij geen spongebob-ornamenten in mogen :koud: .
Het plan is als volgt:
Als bewoners zit ik te denken aan een aantal vuurgarnaaltjes/citroen/blue velvet-garnalen (1 soort), aangevuld met wat mini-japonica's en een paar zebraslakken. (voor de huishouding).
Met het water van mijn andere bak en ingedraaid sponsfilter wil ik kijken of ik een extra snelle start kan realiseren en deze bak gelijktijdig kan voorzien van bewoners als de mijne (over een week of twee).
Alle Tips/Aanvullingen/Aanmoedigingen zijn welkom.
Dit moet een low-tech garnalenbak worden voor mijn kinderen. Die zijn helemaal enthousiast geworden nu er een (high-tech) bak in staat te draaien waar van mij geen spongebob-ornamenten in mogen :koud: .
Het plan is als volgt:
- Onverwarmde bak (verwarming bijplaatsen is een optie).
- Bestaande filterbehuizing verwijderen en Europet BOB sponsfilter plaatsen. (staat al in te draaien in mijn bak).
- Donker (Hornbach) filterzand/grind bodem.
- Restant drakensteen van mijn bak als "hardscape".
- Eenvoudige lage beplanting. (evt. wat planten uit mijn bak overplaatsen) en zelf wat in elkaar knutselen
- De nodige ornamentjes dus.
Als bewoners zit ik te denken aan een aantal vuurgarnaaltjes/citroen/blue velvet-garnalen (1 soort), aangevuld met wat mini-japonica's en een paar zebraslakken. (voor de huishouding).
Met het water van mijn andere bak en ingedraaid sponsfilter wil ik kijken of ik een extra snelle start kan realiseren en deze bak gelijktijdig kan voorzien van bewoners als de mijne (over een week of twee).
Alle Tips/Aanvullingen/Aanmoedigingen zijn welkom.