Superfish home 25 Rachel ( r-ch-l,)


r-ch-l

Well-known member
Lid geworden
7 juli 2017
Berichten
73
Leeftijd
32
Locatie
Dordrecht
Hooi,

Zoals ik al in het voorsteltopic vertelde, stond dit bakje beneden en keek niemand er meer naar om.

Tot ik het weer tijd vond om hem naar boven te verplaatsen.

Nieuwe planten er in en bodem.

Planten:
Javamos
Naaldgras

Visbestand:

X aantal rili garnalen
10x crystal black
11x rasbora briggatea

Plantenvoeding:
Easycarbo
Profito
Bio CO2 set van dennerle

Het naaldgras begint al mooi uitschieters te krijgen. Ik hoop dat ik het voor elkaar krijg om een veldje te kunnen krijgen.

IMG_0299.PNG


IMG_0300.PNG


IMG_0298.PNG
 
Moest even goed kijken, maar het ziet er leuk uit!!
 
Ziet er goed uit. brigittae zijn hele leuke visjes idd! Hier ook gehad
Heb je ook een betere foto, lijken mij niet echt brigittae's te zijn als ik ze zo van een afstandje zie.. Maar kan het uiteraard verkeerd hebben
 
Mooi bakje, ik neem er binnenkort ool zo 1 bij.:)
De brigittae lijken me eerder de maculatus
 
Mooi bakje, ik neem er binnenkort ool zo 1 bij.:)
De brigittae lijken me eerder de maculatus


Klopt, je hebt gelijk zijn de maculatus!



Foto van vandaag, heb er een rode lotus bijgeplaatst dit breekt het beeld iets meer!

IMG_0354.JPG
 
Mooi bakje! Ik ben in love with tijgerlotussen, hou er wel rekening mee dat ze flinke bladeren kunnen krijgen. Mochten ze te groot worden kan je er altijd eentje afknippen :)
 
Die Lotus valt erg mooi op tussen al dat groen.

Alleen, zou ik hem net achter dat rechter stukje hout zetten. Net waar het hout de bodem in gaat.

Zo staat de lotus niet pontificaal in het midden. En ziet het er natuurlijk uit.
 
Mooi bakje! Ik ben in love with tijgerlotussen, hou er wel rekening mee dat ze flinke bladeren kunnen krijgen. Mochten ze te groot worden kan je er altijd eentje afknippen :)

Ik heb hetzelfde. Heb er dan ook veel in mijn bak staan! Groen en rood.
 
Ik ook eentje, stiekem weer geplaatst. Had er eentje op een plek staan in de vorige opzet die niet goed uitkwam en de lotus deed het erg goed. Resultaat 9 flinke bladeren, dus toen naar de bak van een vriendin waar ik op pas. Daar deed hij het een stuk minder. Inrichting veranderd en nu staat hij toch weer in mijn eigen bakje.. kon het niet laten.

Ik heb hetzelfde. Heb er dan ook veel in mijn bak staan! Groen en rood.
 
IMG_0361.JPG

Net nog even de garnalen even gegeven. Er zijn er een stuk of 6 met eieren dat gaat weer de goeie kant op!



Die Lotus valt erg mooi op tussen al dat groen.

Alleen, zou ik hem net achter dat rechter stukje hout zetten. Net waar het hout de bodem in gaat.

Zo staat de lotus niet pontificaal in het midden. En ziet het er natuurlijk uit.

Bedankt voor de tip! Zal er morgen even naar kijken. Denk dat het er inderdaad beter uitziet!
 
Je garnaaltjes zien er goed uit.
Binnenkort zit je bak vol met baby's:)
 
ziet er idd goed uit! Zou idd ook de lotus uit het midden van de bak halen. Splits deze optisch een beetje in 2 en lijkt de bak wat kleiner door. Zoals de plek die @biljoenblik aanhaalt
 
IMG_0377.JPG

Vrijdag de rode lotus meer verplaatst naar de rechterkant. Ziet er inderdaad een stuk mooier uit bedankt voor de tip!

Klopt het, dat de bladeren van de lotus s'ochtens omhoog gaan staan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt en normaal gedrag van de Lotus, deze probeert licht te vangen welke er niet is, komt er licht gaan de bladeren weer liggen en met het licht meedraaien.
 
Dat is een mooie bak en leuke bewonertjes!
 
Hoi,

Het werd wel eens tijd voor een update!

Alles groeit goed!
Garnalen planten zich goed voort!

Alleen wat last van draadalg, wat kan ik daar tegen doen?

IMG_1036.JPG
 
Mooi bakje!
 
Alleen wat last van draadalg, wat kan ik daar tegen doen?
Verduisteren is een prima manier om de alg weg te halen.

De oorzaak licht meer aan een voedings tekort voor de planten.
 
Bij mijn weten werkt verduisteren alleen voor blauwalg. Ik dacht dat draadalg vaak veroorzaakt wordt door teveel licht (wat dan een tekort aan voedingsstoffen veroorzaakt). Ik neem aan dat je werkt met de standaard verlichting van dit bakje, dat dat teveel is kan ik me amper voorstellen.
Heb je wel eens gemeten of je NO3, PO4 in de bak hebt (en geef je ook sporenelementen?) om een voedingstekort uit te sluiten?

Mogelijk dat CO2 nog een rol speelt maar daar ben ik niet zo in thuis.
 
Bij mijn weten werkt verduisteren alleen voor blauwalg. Ik dacht dat draadalg vaak veroorzaakt wordt door teveel licht (wat dan een tekort aan voedingsstoffen veroorzaakt). Ik neem aan dat je werkt met de standaard verlichting van dit bakje, dat dat teveel is kan ik me amper voorstellen.
Heb je wel eens gemeten of je NO3, PO4 in de bak hebt (en geef je ook sporenelementen?) om een voedingstekort uit te sluiten?

Mogelijk dat CO2 nog een rol speelt maar daar ben ik niet zo in thuis.
Verduisteren werkt prima voor draadalg.
Laat zelfs los van de bladeren waar het aan aanzit.
 
Verduisteren werkt prima voor draadalg.
Laat zelfs los van de bladeren waar het aan aanzit.
Dat wist ik niet, maar zal de draadalg niet terugkomen als je de oorzaak niet aanpakt?
 
Nicole, dat schreef ik er ook bij.
Verduisteren maakt de bak schoon maar die alg is een gevolg van een onbelans cq tekort.
 
Bij mijn weten werkt verduisteren alleen voor blauwalg. Ik dacht dat draadalg vaak veroorzaakt wordt door teveel licht (wat dan een tekort aan voedingsstoffen veroorzaakt). Ik neem aan dat je werkt met de standaard verlichting van dit bakje, dat dat teveel is kan ik me amper voorstellen.
Heb je wel eens gemeten of je NO3, PO4 in de bak hebt (en geef je ook sporenelementen?) om een voedingstekort uit te sluiten?

Mogelijk dat CO2 nog een rol speelt maar daar ben ik niet zo in thuis.

Er wordt bio C02 toegevoegt, en easycarbo en profito.

De laaste 3 weken alleen niet heel regelmatig, vanwege een operatie.

Mischien dat daar het probleem in zit, het nu voornamelijk aan de linker kan in het mos. Heb geprobeert om het er wat uit te halen.
 
Leuk bakje en niet regelmatig bio co2 toevoegen kan inderdaad algen veroorzaken.
 
Het begon wel heel erg te kriebelen om weer groter te gaan. Dus besloten om het gewoon te doen!

Het huidige visbestand zal mee gaan en uitgebreid worden. Iemand tips wat er tegen die tijd bij kan?

7BA0A49B-BFA6-4CBD-9014-49C3CE1107F2.jpeg
 
Klinkt goed!
Alleen lijkt 100 zoveel maar denk dat je dat moet zien.
Al is 100 idd wellicht beetje overdreven. Hier destijds 25 gehad in een 80cm, denk dat een stuk of 40 niet zou misstaan in een meterbak
 
Al is 100 idd wellicht beetje overdreven. Hier destijds 25 gehad in een 80cm, denk dat een stuk of 40 niet zou misstaan in een meterbak

40 klinkt als een mooi aantal! Het zijn leuke visjes dus ga de groep zeker uitbreiden.

Wat zou er eventueel nog meer bij kunnen, iets van een koppel dacht ik maar wat?
 
Boraras zijn vissen die hier aardig hoog in de bak zwommen dus zou dan kijken naar iets wat lager in de bak blijft. Heb hier nu ook dwergknorren (trichopsis pumila) zwemmen, welke ook zouden matchen. Zwemmen hier beetje allover
 
Boraras zijn vissen die hier aardig hoog in de bak zwommen dus zou dan kijken naar iets wat lager in de bak blijft. Heb hier nu ook dwergknorren (trichopsis pumila) zwemmen, welke ook zouden matchen. Zwemmen hier beetje allover

Bedankt, ziet er uit als een leuk visje! Hoe gaan deze met garnalen om?
En dan zou ik er eventueel nog een bodemvisje bij kunnen nemen?

Ik twijfel nog over of ik een voedingsbodem er in gaat plaatsen of niet.

Ik wil bij aquaplantsonline een plantenpakket gaan bestellen.
 
Bedankt, ziet er uit als een leuk visje! Hoe gaan deze met garnalen om?
En dan zou ik er eventueel nog een bodemvisje bij kunnen nemen?

Ik twijfel nog over of ik een voedingsbodem er in gaat plaatsen of niet.

Ik wil bij aquaplantsonline een plantenpakket gaan bestellen.
Gaat super! Vissen leven hier vooral tussen de planten en komen gezellig rondzwemmen als ze er zin in hebben. Hier geen probleem met garnalen.

Voedingsbodem zou ik persoonlijk niet doen, kun je beter voedingsbollen bij de planten stoppen die het nodig hebben, heb je ook niet de hele bak smerig mocht je wel een plant verplaatsen. Je trekt dan, met een beetje oech, de hele bodem door elkaar en dus omhoog als 1 grote stofwolk. Geen ervaring, maar lees je hier veel op het forum

Edit: En oh ja, de dwergknorren gaan hier ook prima samen met de corydoras en L104 die mijn bak nog meer bewonen
 
Leuk bakje, met mooie bewoners!
 

Terug
Bovenaan