Wat is er nieuw

Superfish Home 40 en Siamese kempvis (Betta splendens) of Platy

• Onderwerp starter Onderwerp starter justs
  • Startdatum Startdatum
J

justs

Guest
Goede avond,

Vandaag heb ik een Superfish Home 40 aangeschaft. Ik ben er van op de hoogte dat er met een 40 liter bak niet veel mogelijk is met vissen. Mijn eerste idee was om sluierstaarten te gaan houden maar door veel te lezen ben ik er achter gekomen dat 40 liter echt te weinig is voor deze mooie vissen.

Hierna ben ik verder gaan kijken en wil ik graag weten of een Siamese Kempvis helemaal alleen gehouden kan worden in deze bak? Dit in verband met de grote van de bak en of deze vis niet eenzaam is alleen. Ik ben er van op de hoogte dat er geen twee mannetjes gehouden kunnen worden.

Ook is het een optie om een aantal Platys over te nemen van mijn vader. Hoeveel zouden er dan in deze bak gehouden kunnen worden? Ook ben ik benieuwd of wat de samenstelling dan moet zijn (verdeling mannen en vrouwen).

Guppen zijn ook al in me op gekomen maar ik ben bang dat ze te veel gaan vermenigvuldigen en dat ik niet meer weet wat ik met het overschot aan moet.

Bij voorbaat dank voor jullie adviezen.

Groeten

Ik heb 3 kempvissen in mijn 40 literbak, 1 man en 2 vrouwtjes. en dit gaat goed! genoeg ruimte

bertgeven zei:
Ik heb 3 kempvissen in mijn 40 literbak, 1 man en 2 vrouwtjes. en dit gaat goed! genoeg ruimte
Hoe lang heb je die combinatie al zo?
Heeft de man al een schuimnestje gehad? Al avances geweest tussen de man en een van de vrouwen? Hoe reageerde de andere vrouw daarop?

~ Ivo

bertgeven zei:

Ik kan me niet voorstellen dat dit lang goed gaat. In een 40 liter bak zou ik zelf 1 man houden, met mogelijk wat garnaaltjes.

Nou dat het goed gaat bevreemd me echt zeg met meer Betta s in een 40 liter bakje..
Ik heb in een 40 liter namelijk maar 1 man zitten en zou er niet meer in durven te doen.
Mannen gaan vast vechten en met een vrouw erbij heb je grote kans op een nest en daarna een hoop ellende.
De vrouw moet veel en goede schuilmogelijkheden hebben namelijk.
Ik zou in zo n bakje echt niet meer dan 1 Betta houden hoor. Ik zou er verder geen garnalen bijdoen want je leest vaak genoeg dat de Betta die wel lust. Dat was ook hier het geval en weg waren mn Citroentjes dus.

Persoonlijk zou ik in een 40 liter ook geen Platy s of Guppen doen hoor. De bak is ruim 30cm breed en dat is echt te krap.

Hallo,

Bedankt alvast voor de reacties. Wat is jullie voorstel voor de samenstelling in mijn bak? Wat vinden jullie geschikte vissen? Ik ben al tevreden met bijvoorbeeld twee vissen. Ik vind het belangrijker dat de vissen het goed hebben.

Groeten

Ik zou er vuurgarnalen in gaan houden, zijn dan wel geen vissen maar kan goed in een kleine bak en zijn hele leuke actieve beestjes. Voor platy's of guppen is deze bak te klein. Gaat alleen maar ellende opleveren, helaas ben ik ervaringsdeskundige op dit gebied.

50a4e8951725e.jpg

Is het die? 47 breed, 25 diep? Wat is de waterhoogte?

Is het die inderdaad, dan kun je daar best wat leuks mee! 🙂

Ik heb de 25 liter variant hiervan als killi-bakje en je kunt er zeker leuke dingen mee. Ik heb recent wel die filterbox er uit gesloopt, wat een hoop extra ruimte geeft.

Die bak van jou verschilt alleen in de waterhoogte met de home 25 (de 40 is 42,5cm hoog), dus ik zou hem zeker voor kili's geschikt vinden. Drie betta's is misschien wat veel van het goede.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan