Wat is er nieuw

Superfish home 60 interne filter demonteren

j0rdy

Well-known member
Lid geworden
9 juli 2008
Beste allemaal,

Ik wil gebruik maken van jullie kennen en kunde.

Sinds 1 december j.l. heb ik een super fish home 60, qua design een mooi aquarium maar de standaard mee geleverde aquaflow 200 maakt een hoop herrie.

Ik heb hier gezocht maar ook via Google, echter krijg ik dat ding maar niet stil, er lijkt resonantie te zijn in het filter huis.

Hierdoor is het idee ontstaan om het filter huis te gaan demonteren echter heb ik twee linker handen en heb ik idee hoe ik dit moet aanpakken, via hier en Google gelezen dat het makkelijk te doen is maar ik kan geen how to vinden.
Hoe kan ik dit het best aanpakken?
Zoveel mogelijk water eruit en dan?

En tegelijk ben ik mij aan het oriënteren op een andere filter, een externe filter word lastig aangezien het aquarium op een dressoir met lade staat in plaats van met kast deurtje.
Het interne filter wel ik wel het liefst garnaal proof hebben.

Wel interne filter raden jullie aan? Of de huidige houden en ander filter watten er in?

Jullie input word gewaardeerd!

Groetjes,
Jordy

Of je neemt een hob-filter (hang on back (kan ook aan de zijkant) die zijn garnalenproof Amazon product ASIN B002VFF8U4 wij hebben dezelfde jarenlang gebruikt op een garnalenbak

Het eruit halen van het oude filter zou ik pas doen als je beide filters samen 4 weken heb laten draaien in het aquarium zodat je geen nare schommelingen krijgt qua waterwaardes

De mediafunctie doet het blijkbaar niet op het forum, maar even googlen op hob filter en dan d elink van amazon en dan gaat het om dit filter
1607347341167.png

Om zeker te zijn om niks te slopen heb ik eerst de zijkanten eraf gehaald, ook om goed schoon te maken
Achteraf overbodig gebleken maar was trouwens wel erg lastig, lekker laten zitten zou ik zeggen

Dit is een vieze Home 60

20201108_125129.jpg

En dit een schone
20201109_173934.jpg

En met deze 2 streepjes kit zit het filter op het raam geplakt
even het filter aan de zijkant ietsje oplichten (ca. 1 mm) zonder kracht te zetten en je kunt zo met een helemaal uitgeschoven afbreekmesje aan beide kanten de kit lossnijden..

20201207_152010.jpg

en ik heb het standaard prulding vervangen voor deze
Eheim Aquaball 130 plus extra filterkorfje
Gevuld met Granulaat en filterfleece
20201109_174258 (2).jpg

En het eindresultaat..

20201125_211329.jpg

Succes

Laatst bewerkt:
Goed bezig, succes.

Om zeker te zijn om niks te slopen heb ik eerst de zijkanten eraf gehaald, ook om goed schoon te maken
Achteraf overbodig gebleken maar was trouwens wel erg lastig, lekker laten zitten zou ik zeggen

Dit is een vieze Home 60

Bekijk bijlage 313665

En dit een schone
Bekijk bijlage 313666

En met deze 2 streepjes kit zit het filter op het raam geplakt
even het filter aan de zijkant ietsje oplichten (ca. 1 mm) zonder kracht te zetten en je kunt zo met een helemaal uitgeschoven afbreekmesje aan beide kanten de kit lossnijden..

Bekijk bijlage 313669

en ik heb het standaard prulding vervangen voor deze
Eheim Aquaball 130 plus extra filterkorfje
Gevuld met Granulaat en filterfleece
Bekijk bijlage 313667

En het eindresultaat..

Bekijk bijlage 313668

Succes

Bedankt voor de uitleg en duidelijke foto's! Dit ga ik van het weekend maar eens proberen!

Zou het ook met visdraad kunnen van onderaf en dan snijden naar boven toe ?

Bedankt voor de uitleg en duidelijke foto's! Dit ga ik van het weekend maar eens proberen!

Zou het ook met visdraad kunnen van onderaf en dan snijden naar boven toe ?

Niet nodig, gewoon simpel lang dun afbreekmesje van de action voor 79 cent geloof ik
Ik denk dat het met draad niet gaat lukken omdat je dan door 2 keer kitlaag heen moet

Niet nodig, gewoon simpel lang dun afbreekmesje van de action voor 79 cent geloof ik
Ik denk dat het met draad niet gaat lukken omdat je dan door 2 keer kitlaag heen moet

Dan ga ik het met een mesje proberen !

Hoe bevalt die filter ?

Dan ga ik het met een mesje proberen !

Hoe bevalt die filter ?

Werking is optimaal (ook door vrije keuze van filtermatriaal) en hij is volkomen stil en hij was niet heel erg duur, ik meen 30 euro bij Hornbach

Bedankt voor je reacties , ik zal eens op onderzoek uitgaan 😄

Het is me gelukt!
Het filter huis is eruit, was in 5minuutjes gepiept!

Bedankt voor jullie uitleg en mee denken ☺

Zojuist kwam de pakketbezorger met een leuk pakketje namelijk mijn nieuwe interne filter, ik heb gekozen voor een eheim aquaball 130.

Nu wil ik deze gaan gebruiken maar hoe pak ik dit het best aan?

De eheim erin doen en dan 4 weken tegelijk met mijn andere interne filter laten draaien?
Of is er nog een andere methode ?

Groetjes,
Jordy

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan