Wat is er nieuw

Superfish home 60

• Onderwerp starter Onderwerp starter noomtoop
  • Startdatum Startdatum
N

noomtoop

Guest
Goedemorgen,

Ik heb een enige tijd een home 60 draaien. Met 10 neon tetra(kleine) en wat crystal red garnalen & white pearl garnalen.

Het 'probleem' is dat ik mijn neon nooit ziet. Al kom ik de kamer inlopen dan schieten ze weg achter al het groen.
Soms sta ik stiekem om het hoekje te kijken om nog wat van ze op te vangen haha.

Ik zou graag wat vissen er bij willen doen die wel graag gezien willen worden. Wat raden jullie mij aan? Ik zou graag een koppeltje willen houden. En/Of grondbewoners.

Ik ga vandaag de bak wat updaten, En meer naar me zin maken. Nieuwe stenen, grind en groen enz enz.

Heb je drijfplanten in de bak?

Heb je een foto van de inrichting? Hoe lang heb je deze visjes nu?
Als je nieuw grind neemt dan verlies je wel alle bacterien in je bodem.

@jessicapilon Ongeveer 6 maanden..
Misschien een optie om nieuw grind erop te doen anders? Ik heb geen drijfplanten.

20170606_122759.jpg

Omdat er geen bescherming van boven zit zullen de Neon's gauw weg kruipen omdat ze zich niet veilig voelen drijfplanten kunnen hun dat gevoel van veiligheid geven.

Bijvoorbeeld, https://www.aquaplantsonline.nl/drijfplanten

Beter geen 2 soorten bodem met elkaar vermengen of overheen leggen dit kan verstopping van de bodem opleveren en rot ten gevolge.

Laatst bewerkt door een moderator:
@TonHageraats dankje voor feedback. Zal zo gelijk wat drijfplanten halen

Mooi dat hout zo! Is dat één stuk of heb je gecombineerd / geplakt?

Zou zoals Ton al zegt geen 2 soorten mengen. Ik zie volgens mij ook Anubia s die in de bodem staan. Deze mogen niet met de wortelstok in de bodem hoor.

Welke bodem heb je nu in je bak en is dat i soort bodembedekking of ook al iets wat gemengd is? En waarom zou je een andere bodem willen nemen?

Btw, welke plant heb je linksachter in de hoek staan achter dat hout?

Ik zou graag wat vissen er bij willen doen die wel graag gezien willen worden. Wat raden jullie mij aan? Ik zou graag een koppeltje willen houden. En/Of grondbewoners.
Een corydoras soortje kan, koppelvisjes die kunnen in 60cm, op leidingwater, en die ik ken: honinggourami, apistogramma borellii en de Tateurndina ocellicauda.😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan