Superfish home 60


Blijevissert

New member
Lid geworden
18 september 2021
Berichten
3
Leeftijd
24
Beste allemaal,

Hierbij mijn eerste post op het aquaforum :D.

Ik ben sinds een 2 maanden eigenaar van een superfish home 60, aangeschafd via marktplaats. Ik heb jaren geleden al verschillende bakken gehad, van 60 tot 200 liter en het begon toch weer te kriebelen. Op dit moment heb ik er een aquael turbo filter in en een superfish heater. Eventueel kan ik een foto uploaden van mijn bakje. De vraag die ik echter heb is als volgt: is er iemand die ervaring heeft met de verlichting van dit aquarium? Ik heb zelf het idee dat het licht minder fel is geworden. Ik zal morgen foto's van het verschil uploaden.
 
Je weet zeker niet hoe oud dit bakje is? Led gaat vrij lang mee maar dit is natuurlijk kwalitatief geen hoogstaande led en ik merk ook dat goedkope led hier na enkele jaren minder fel is.

Welkom overigens op het AF.
 
Graag een foto. Heb nu zelf een superfish 70l draaien met een aquael 1000 turbo en standaard verlichting. Planten doen het prima maar zeer traag. Voordeel is ook geen alggroei. Hoervoor gebruikte ik ook co² erbij en toen was er echt te weinig licht voor de planten en gebruiltw ik een upgrade Led.
 
Het licht van deze bakjes is sowieso niet erg veel. Ik heb nu een bakje 3,5 (?) staan (klaar om leeg te halen) en ik weet bijna zeker dat de lichtsterkte stukken minder is geworden. Er willen ook nog wel een LED's uitvallen bij dit typje bakje, waar ik gelukkig geen last van heb gehad.
 
Dit is een foto van hoe mijn bak er nu bij staat. Helaas is vandaag mijn andere kweekbakje kapot gegaan (kit rand) en heb ik nu nood gedwongen mijn guppen er bij in. (lees veel te veel babies + ouder guppen). Deze zal ik dan binnenkort ook weggeven. Normale visbestand is 6 tetras, en een hele mix van neos blauw en rood :)
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2021-09-21 at 17.10.47.jpeg
    WhatsApp Image 2021-09-21 at 17.10.47.jpeg
    206.7 KB · Weergaven: 90

Terug
Bovenaan