Wat is er nieuw

Superfish Home

• Onderwerp starter Onderwerp starter Susanne
  • Startdatum Startdatum
S

Susanne

Guest
Ik denk toch dat ik na een glazen bak in de stijl van Dennerle (helaas heeft Dennerle geen bakken van 60 cm) de Superfish Home bij de bakken van 60 a 70 cm de mooiste vind (ik houd van straks en veel bakken hebben toch van die lelijke randen en kappen), maar nou twijfel ik tussen de 60 en 80. De 80 is alleen wel erg hoog in verhouding tot de breedte en ook is hij belachelijk duur, vind ik dan. Zit er eigenlijk wel een afdekplaat bij deze bakken?

Of hebben jullie een andere suggestie voor een ander aquarium? Ik moet eigenlijk voor volgend weekend een nieuwe bak hebben, dus iets dat veel tijd kost of pas over een tijd te koop is, is geen optie. Laten bouwen/maken is hierdoor dus ook geen optie.

In de winkel was er vandaag een actie met de Aqualantis 60 led, maar deze bak vind ik eigenlijk toch niet mooi.

De Superfish Expert 70 vind ik ook erg mooi, maar helaas vind ik deze voor wat ik wil net te klein.

Ik hoop op reacties, ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Is de Home 80 het vele extra geld waard en is zo'n hoge bak wel mooi als hij in verhouding niet zo breed en diep is?

Ik heb zelf de SuperFish Home 60 en deze is geen 60 cm en zelfs geen 60 liter.

Heb hem even voor je opgemeten. De glazen bak is 55 breed, 34 hoog en 31 diep. Is 58 liter.

De Home 80 zal dan 61,5 breed zijn.

De Expert 70 is bijna gelijk aan afmetingen aan de Home 60.

Er zitten twee plastic dekruitjes bij de Home 60 en ��n glazen dekruit op de Home 80.

Persoonlijk vind ik een bak mooier als hij wat breder en lager is. In plaats van minder breed en hoger.

De SuperFish Home 80 wordt geleverd met de volgende toebehoren:

- LED verlichting 12 Watt met een lange levensduur, wit en blauw gekleurd, met aparte bediening.
- LED tiptoetsbediening, u kunt hiermee de LED verlichting dimmen.
- Afstandsbediening
- NIEUW: Aqua-flow 300 Binnenfilter, regelbaar 540L/H

De Superfish home 80 heeft een vernieuwde lichtkap en draait op 2 scharnierpunten naar achter open.

Tevens is de kunststof afdekplaat vervangen voor een volglas plaat met stevige transparante klemmen.

Zelf zou ik de Home 80 niet nemen vanwege de rare verhoudingen.

Sanneke80 zei:
Ik heb zelf de SuperFish Home 60 en deze is geen 60 cm en zelfs geen 60 liter.

Heb hem even voor je opgemeten. De glazen bak is 55 breed, 34 hoog en 31 diep. Is 58 liter.

De Home 80 zal dan 61,5 breed zijn.

De Expert 70 is bijna gelijk aan afmetingen aan de Home 60.

Er zitten twee plastic dekruitjes bij de Home 60 en ��n glazen dekruit op de Home 80.

Persoonlijk vind ik een bak mooier als hij wat breder en lager is. In plaats van minder breed en hoger.

De SuperFish Home 80 wordt geleverd met de volgende toebehoren:

- LED verlichting 12 Watt met een lange levensduur, wit en blauw gekleurd, met aparte bediening.
- LED tiptoetsbediening, u kunt hiermee de LED verlichting dimmen.
- Afstandsbediening
- NIEUW: Aqua-flow 300 Binnenfilter, regelbaar 540L/H

De Superfish home 80 heeft een vernieuwde lichtkap en draait op 2 scharnierpunten naar achter open.

Tevens is de kunststof afdekplaat vervangen voor een volglas plaat met stevige transparante klemmen.

Zelf zou ik de Home 80 niet nemen vanwege de rare verhoudingen.

De Home 80 is wel breder, maar niet lager. Het voordeel van de 80 is wel dat je er meer mogelijkheden hebt wat vissen en planten betreft omdat je door de hoogte hogere planten kwijt kan (dus minder vaak snoeien) en ook kan je meer gebruik maken van de verschillende waterlagen.

De Expert 70 is iets breder en dieper, maar iets minder hoog.

Qua uiterlijk zou ik niet weten welke ik mooier vind, zijn beide andere bakken. De Expert is alleen wel een stuk goedkoper.

Ik vind een lagere en bredere bak ook mooier, maar dit is er gewoon niet in 60/70 met een moderne stijl.

Dat is raar ik had gister een reactie geplaatst maar die zie ik nu niet meer staan....
Wat dacht je van de fluval edge dan???

Smidsy,
Er is iets verloren gegaan met de problemen van het AF gisteravond en vandaar dat je je post niet meer ziet staan.

Is de Fluval niet een bak waar je lastig in kan komen voor het onderhoud?

Ah haaa vandaar, misschien, dat weet ik niet, maar t is wel een strak uitziende bak volgens mij..

Shit, ik had ook een hele uitgebreide reactie geschreven. Er zijn meerdere berichten weg door de crash van gisteren.

Maar goed, nog maar een keer dan 😉

Wat ik je wilde zeggen is dat je erop moet letten dat de maten van de aquaria bijna altijd de maten zijn van de bak PLUS de ombouw. En bij de Home serie is dit nogal van belang. Vandaar dat ik mijn bak even voor je had opgemeten.

breed x hoog x diep

Home60
58,5 x 42,5 x 31 met ombouw
55 x 34,5 x 31 zonder ombouw (zelf gemeten)

Home80
65 x 56 x 31 met ombouw
61,5 x 48 x 31 ? Gokje

Expert30
41,5 x 35,6 x 28,4 met ombouw
40,5 x 30 x 26 zonder ombouw (zelf gemeten)

Expert70
56 x 39,5 x 32 met ombouw
54,5 x 33,9 x 29,6 ? Gokje

Van groot naar klein, dus ZONDER ombouw:
Breed: Home80 - Home60 - Expert70 - Expert30
Hoog: Home80 - Home60 - Expert70 - Expert30
Diep: Home80 - Home60 - Expert70 - Expert30

Wat je nu ziet is dat de Home 80 het grootste is van allemaal in alle dimensies.

Echter, het verschil is heel klein als je naar de breedte en diepte van de aquaria kijkt (de expert30 even niet meegenomen).

Want de Home60 en de Expert70 zijn nagenoeg even breed en de Home80 is 6,5 cm breder.

Qua hoogte zijn de home 60 en de Expert70 zijn weer nagenoeg gelijk, alleen de Home80 is ongeveer 14 cm hoger.

Qua diepte scheelt het slechts 1,4 cm dat de Expert70 kleiner is dan de Home 60 en 80.

Uiteraard is het zo dat door het hoogte verschil er meer liters zit in de Home80 en kun je hogere planten erin kwijt.

Maar voor dat geld zou ik zelf wellicht een losse 60 x 30 bak kopen (of andere maat) met een mooie ledlamp erboven.
En heb je meer ruimte dan zou ik gaan voor een strak design 80 cm bak.

Succes met het kiezen!

Ik zie nu dat de vraag is gebaseerd op een bredere bak... de fluval is wel een stukkie kleiner...

Nou, het hangt er vanaf wat je wilt. Wil je een plantenbak, dan zijn de Home80 (hoogte) of de expert70 (door de diepte die je dan kan cre�ren door het combineren van rode en groene planten) een goed idee. Wil je een scape met diepte, dan is de expert70 wat voor jou. Wil je een scape met hoogte (zie de bak van Feiko bijvoorbeeld) dan is de Home 80 wat voor jou.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan